אמנון אברמוביץ' תמך בערוץ המתחרה: "מנכ"ל חדשות 12 ביקש ממני"

בעקבות הורדת תוכניתו של רביב דרוקר מרשת 13 ערכו עובדי הערוץ כנס חירום, אליו הגיעו עיתונאים ועיתונאיות מגופים שונים שהגיעו לתמוך במאבק. גולן יוכפז, מנכ"ל התאגיד: "אנחנו עלולים להיות הבאים בתור"

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 14/07/24 16:32 ח בתמוז התשפד

אמנון אברמוביץ' תמך בערוץ המתחרה: "מנכ"ל חדשות 12 ביקש ממני"
אמנון אברמוביץ' בכנס חדשות 13, צילום: כיפה

מחאת עובדי חדשות 13 נגד מינויה של המנכ"לית יוליה שמאלוב ברקוביץ' נמשכת. כעת, אחרי שרשת 13 הודיעה על הורדת התכנית "אזור מלחמה" בהנחייתו של רביב דרוקר מהמסך, החליטו העובדים לקחת את המאבק צעד קדימה וקיימו הבוקר (א') כנס חירום, בו נכחו גם עיתונאים ועיתונאיות מגופים שונים שהגיעו לתמוך במאבק.

העיתונאי מתן חודורוב, יו"ר עובדי חברת החדשות ומי שמוביל את המאבק, היה הראשון לנאום. "היינו מעדיפים לא לנצח את הערוץ, אלא לנצח עם הערוץ", הודה. "מולנו צבא של עורכי דין, יועצים פוליטיים ולוגיסטיים, אבל לנו יש את ארגון העיתונאים והעיתונאיות המצוין מאחורינו. יחד נהדוף את הניסיונות להרוס אותנו בשיטת הפרד ומשול, יחד ננצח את יוליה שמאלוב ברקוביץ, יחד נכתוב פרק חדש בהיסטוריה של חדשות 13 - מפואר יותר מכל קודמיו". התמיכה של ארגון העיתונאים והעיתונאיות אליה התכוון חודורוב ניכרה בכנס. נורית קנטי, יו"ר הארגון, הבהירה באופן חד משמעי כי לא יתנו יד להשתלט על אף גוף תקשורת.

גולן יוכפז: "האש בנווה אילן עושה דרכה אלינו לגבעת שאול בירושלים"

גם גולן יוכפז, מנכ"ל כאן 11 שהיה בעבר מנכ"ל חדשות 13, הביע תמיכה גלויה בעובדי חברת החדשות וגם דאגה שהערוץ שהוא עומד בראשו עלול להיות הבא בתור בניסיונות ההשתלטות של הממשלה. "לא הצלחנו להבהיר לציבור שהמלחמה על התקשורת איננה מלחמת פרנסה של עובדיה, אלא מלחמת קיומה של הדמוקרטיה הישראלית", נאם על הבמה, "חבריי בחדשות 13, אתם עושים עיתונות מצויינת, היה לזה ויש לזה קהל גדול. אנחנו בתאגיד עלולים להיות הבאים בתור. האש בנווה אילן עושה דרכה אלינו לגבעת שאול בירושלים".

העיתונאי רינו צרור, מגיש גלי צה"ל, סיפר שכבר לפני מספר שנים הציע לדרוקר לעזוב יחד את עולם התקשורת והוא השיב לו: "אני אתנקש בך". כמי שחווה אתגרים דומים לאלו של עובדי ערוץ 13, הביע צרור הזדהות. "זה מסוכן. הייתי שם. ראיתי. אנחנו מכירים את העניין הזה בפנים, גם ב-13. זה לא פעם ראשונה שהם עוברים את זה, השלטון מחפש את נקודות התורפה ו-13 עכשיו במצב חלש. זה כל הזמן אנחנו והאמת שלנו מול השקר האין סופי של השלטון שנמצא כרגע. עכשיו זה ערוץ 13, עכשיו זה רביב, ואני מקווה שנדע לעמוד בזה. אם התקשורת הישראלית לא תרים את הדגל ותלך איתו קדימה - אנחנו ניפול".

אמנון אברמוביץ': "אני כאן לא רק בשמי, אלא בשם חברת חדשות 12"

גם אמנון אברמוביץ', מגיש חדשות 12, עלה לבמה ונאם בשמו של מנכ"ל חדשות 12 שלא יכול היה להגיע. על אף היריבות בין שני הערוצים, מלבד אברמוביץ' הגיעו לכנס גם יונית לוי, קרן מרציאנו ועוד. "אבי וייס ביקש שאדבר בשם החברה ובשמו", פתח אברמוביץ', "עיתונאים יכולים להרשות לעצמם לפרסם ולהזדהות עם עמיתים, כי זה אינו משחק שסכומו אפס, המרחב פתוח לכולם, כולנו באותה גיגית, לכן אנחנו חייבים להיות ערבים זה לזה".

"ראש הממשלה הנוכחי רואה בתקשורת את חזות הכל. נאמר עליו שהוא העורך הראשי של המדינה. לכן עיתונאי משובח כרביב מעכיר את שלוותו התקשורתית שהיא שלוותו הקיומית. כל דקת שידור וכל מאמר נדמים למוות רק למי שקיומו הוא תקשורתי בלבד. ישראל היא חברה מפוצלת, מוקפת אויבים, משום כך חשוב לנסות לגבש אותה סביב תכנית כמו אזור מלחמה ולא להסיח את הדעת ולפזר עליה רק בידור ורק שעשועונים. עמיתיי מחדשות 13 - אני כאן לא רק בשמי, בשם חברת חדשות 12, מנהליה ומרבית עובדיה". את המילה "מרבית" השתדל אברמוביץ' להדגיש, ואולי זה קשור לשאלה שנצעקה מהקהל כבר בתחילת נאומו "איפה עמית סגל?".

בסיום הכנס עלה לבמה העיתונאי רביב דרוקר, הודה לנוכחים הרבים שהגיעו לתמוך בו ולהתנגד להורדת התכנית בהובלתו, והבטיח להמשיך להיאבק עד לניצחון מול מי שמנסים לפגוע בחברת החדשות היקרה לו.