מרד העיתונאים בחדשות 13 עולה שלב: "מתבקשת התערבותך הדחופה"

במסגרת התנגדותם של העיתונאים למינוי של עו"ד יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13, החליט ארגון העיתונאים והעיתונאיות לפנות ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה להתערב ולמנוע את המהלך

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/24 13:58 י בסיון התשפד

מרד העיתונאים בחדשות 13 עולה שלב: "מתבקשת התערבותך הדחופה"
חדשות 13, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דירקטוריון חדשות 13 אישר בסוף השבוע האחרון פה אחד את מינויה של עו"ד יוליה שמאלוב ברקוביץ', לשעבר יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו וחברת כנסת, למנכ"לית חברת החדשות. זמן קצר לאחר מכן, חשף העיתונאי רן בוקר דרמה המתחוללת בעקבות המינוי - עורכים וכתבים בערוץ הביעו התנגדות נחרצת ואף איימו בהתפטרות קולקטיבית. כעת ארגון העיתונאים והעיתונאיות פנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, בדרישה למנוע את המינוי הפסול של יוליה שמאלוב-ברקוביץ לניהול חדשות 13.

"המינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ מהווה פגיעה בלתי מידתית ובלתי סבירה"

"המינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ מהווה פגיעה בלתי מידתית ובלתי סבירה בתכליותיו של חוק הרשות השנייה", כך נכתב על ידי עו"ד מאיר בשה, "פגיעה קשה ובלתי מידתית בחופש העיתונות ובתוך כך ביסודותיה של הדמוקרטיה, פגיעה קשה ואולי גם אנושה בזכויותיהם האישיות והקיבוציות של ציבור העובדים בחברת החדשות וכן, התנהלות אסורה ובלתי סבירה בכל הנוגע להליכי קבלת החלטות ולמוטל על דירקטוריון של חברת החדשות בהחלטה כאמור ובהתנהלותו בדרך אליה".

בהמשך נכתב: "סדר עבודתה ומעמדה של ועדת האיתור שניהלה את מה שנחזה כמו הליך חפוז לבחירת מנהל ועורך ראשי אינו ברור. יוליה שמאלוב-ברקוביץ נבחרה לתפקיד במעין דלת מסתובבת של מתן פסול. בכך, הופר האיזון המעוגן בחוק הרשות השנייה ויש בכך כדי להוות שיקול זר, ניגוד עניינים ומשוא פנים, ולהביא לביטול ההחלטה הפסולה למנות את גברת יוליה שמאלוב-ברקוביץ".

פנייה ליוע"משית: "מתבקשת התערבותך הדחופה"

בפנייה ליועמ"שית נכתב: "מתבקשת התערבותך הדחופה, המהירה והעניינית, לרבות הנחיה ברורה, שתבוא מצידך כגורם האמון על כך ולפיה, יש לבטל את ההחלטה הבלתי סבירה על המינוי הפסול תוך הוראה מצידך לרשות השנייה להתערב ולמלא את תפקידה הציבורי בעניין, ולא לאפשר יישום החלטה שמשמעותה פגיעה בחופש העיתונות של הציבור בישראל".