עיתונאי חדשות 13 במכתב תוקפני: "ההחלטה הזאת תירשם על שמכם לדיראון עולם"

שעות ספורות אחרי מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ' לתפקיד מנכ"לית חדשות 13, נחשף המכתב התוקפני שניסחו עיתונאי הערוץ נגד המינוי: "ההחלטה הבלתי סבירה שקיבלתם היום בחופזה תירשם על שמכם לדיראון עולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/24 14:50 ז בסיון התשפד

עיתונאי חדשות 13 במכתב תוקפני: "ההחלטה הזאת תירשם על שמכם לדיראון עולם"
חדשות 13, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

דירקטוריון חדשות 13 אישר הבוקר (ה') פה אחד את מינויה של עו"ד יוליה שמאלוב ברקוביץ', לשעבר יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו וחברת כנסת, למנכ"לית חברת החדשות. זמן קצר לאחר מכן, חשף העיתונאי רן בוקר דרמה המתחוללת בעקבות המינוי - עורכים וכתבים בערוץ הביעו התנגדות נחרצת ואף איימו בהתפטרות קולקטיבית. כעת נחשף המכתב המלא שנשלח לחברי דירקטוריון חדשות 13.

"אנו, עיתונאיות ועיתונאי חדשות 13, מביעים תדהמה ושאט נפש"

"אנו, עיתונאיות ועיתונאי חדשות 13, מביעים תדהמה ושאט נפש בעקבות החלטתו המבישה של דירקטוריון החברה בהשתתפותכם, למנות את הפוליטיקאית יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לתפקיד המפתח של מנכ"לית חברת החדשות השנייה בגודלה בישראל", כך נפתח המכתב. "כפי שיפורט להלן, ברקוביץ' אינה כשירה משפטית וערכית למשרה הרגישה - הן מפני שאינה עיתונאית כבר שנים רבות, הן מפני שפעלה באופן סדרתי נגד החברה וכתביה, הן מפני שנפסלה ע"י שר התקשורת מלשמש כיו"רית הרשות השנייה, הן מפני שהביעה עמדות פוגעניות כלפי נשים העלולות להכתים את כולנו, והן מפני שקשרים בינה לחבר בגוף הבוחר מעלים חשש לניגוד עניינים".

במכתבם ביקשו להבהיר החתומים מטה כי המינוי "כה פסול ומופרך" עד כדי כך שהם תוהים האם הדירקטוריון פעל במודע בניגוד לטובתה של החברה. "משכך, החתומים מטה, בעלי ניסיון מצטבר של מאות שנות עשייה עיתונאית, רואים חובה להזהיר כי המהלך שאתם מובילים מסכן את יציבותה של חדשות 13 באופן חסר תקדים ועלול לגרוס בתוך זמן קצר לקריסת הבית על יושביו. בלית ברירה, אנו מביעים אי-אמון בהחלטתכם על כל המשתמע מכך".

"אילו אנשים סבירים, החפצים בטובת החברה, יכולים היו להגיע למסקנה מופרכת שכזו?"

בהמשך המכתב פירטו על הנזקים שגרמה לכאורה שמאלוב ברקוביץ' לחדשות 13, על התנגדותה למיזוג עם ערוץ 10, על אמירות פוגעניות כלפי כתבי הערוץ וביניהם רביב דרוקר ועל עמדות חשוכות שהביעה במהלך כהונתה. כמו כן, פירטו על הקשר לכאורה לראש הממשלה. "האם אלה באמת ובתמים מסרים שלדעתכם, חברי הדירקטוריון, ראוי לחקוק כאות קין על מצחה של חברת החדשות, באמצעות הצבת הדמות שביטאה אותם כעורכת הראשית של חדשות 13?", נכתב, "אילו אנשים סבירים, החפצים בטובת החברה, יכולים היו להגיע למסקנה מופרכת שכזו?".

בסיכום המכתב, נפסק כי על פי הנתונים שהוצגו שמאלוב ברקוביץ' אינה ראויה ואינה כשירה לתפקיד. "בחירתכם למנות דמות שהקשר בינה לבין עיתונות היסטורי, ועוד עם ארכיון עשיר של התבטאויות בסגנון מיזוגני, רחוקה מלשקף את סרגל הערכים שלנו כעובדי חדשות 13. ההחלטה הבלתי סבירה שקיבלתם היום בחופזה, תירשם על שמכם לדיראון עולם, כאחת האפיזודות השחורות בתולדות התקשורת הישראלית".