מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בגלל ההודעה הקשה על מות החטופים: כל הערוצים בהחלטה משותפת

בגלל הודעת צה"ל על מות 4 החטופים בשבי חמאס, בערוצי הטלוויזיה החליטו לבטל את שידורי הפריים טיים המתוכננים. השידורים שבוטלו: "רוקדים עם כוכבים", "האחוזון העליון", ו- "האח הגדול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/24 21:31 כו באייר התשפד

בגלל ההודעה הקשה על מות החטופים: כל הערוצים בהחלטה משותפת
אולפן כאן 11, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ברקע ההודעה הקשה הערב על מותם של ארבעה חטופים בשבי חמאס, הערוצים 12, 13 וכאן 11 החליטו הערב (ב') על שינויים בלוח השידורים המתכונן. בערוץ 13 הוחלט להחליף את הריאליטי "האח הגדול" בדוקו-ריאלטי "ווראט", בערוץ 12 ביטלו את "רוקדים עם כוכבים" לטובת משדר חדשות מיוחד ובכאן 11 ביטלו את שידורי תוכנית "האחוזון העליון" לטובת התוכנית "תשמעו סיפור" - בן שני בשיחה עם מיאה ליימברג, ששוחררה משבי חמאס יחד עם כלבתה בלה.

צה"ל הודיע על מותם של ארבעה חטופים בשבי

מוקדם יותר הערב, דובר צה"ל הודיע על מותם בשבי של החטופים חיים פרי, יורם מצגר, נדב פופלוול ועמירם קופר. עמירם היה בן 85, ממקימי קיבוץ ניר עוז. אב לארבעה ילדים וסב לאחד עשר נכדים. כלכלן ומשורר. אשתו נורית, נחטפה אף היא לעזה ושוחררה. יורם היה בן 80, חבר קיבוץ ניר עוז. עבד במפעל נירלט ובשנים האחרונות במוסך. אב לשלושה בנים וסב לשבעה נכדים. אשתו, תמר (תמי) מצגר, נחטפה אף היא לעזה ושוחררה. חיים היה בן 80, אב לחמישה בנים ושלושה עשר נכדים. נדב פופלוול, היה בנה של חנה פרי שחזרה מהשבי ואח של רועי שנרצח ב-7 באוקטובר.

"ההחלטה לקבוע את מותם התבססה על מידע מודיעיני"

בהצהרה למיוחדת לתקשורת מסר דובר צה"ל: "אנחנו מעריכים כי הארבעה נהרגו יחד, במרחב חאן יונס, לפני מספר חודשים, בעודם מוחזקים על ידי מחבלי חמאס ובעת שכוחות צה"ל פעלו בחאן יונס. אני יודע שיעלו שאלות קשות בנוגע לנסיבות המוות, אנחנו בוחנים אותן לעומק ונציג את הממצאים בהקדם בשקיפות". בצה"ל הדגישו כי "ההחלטה לקבוע את מותם התבססה על מידע מודיעיני ואושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות ובשיתוף משרד הדתות והרב הראשי לישראל".