חצו את הגבול? ערוץ 14 בחן את מספרי הנרצחים ב-7 באוקטובר משמאל וימין

בתוכנית "ריקלין וסגל" בערוץ, פורסם מחקר שבחן את מספרי הנרצחים ב-7 באוקטובר בחלוקה לשמאל וימין. ברשת בעיקר זעמו על עצם קיום ופרסום המחקר. בן כספית: "כך נראית ירידה מהפסים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/24 20:27 כא באייר התשפד

חצו את הגבול? ערוץ 14 בחן את מספרי הנרצחים ב-7 באוקטובר משמאל וימין
ריקלין וסג"ל, חצו את הגבול?, צילום: צילום מסך

ערוץ 14 עומד תחת מתקפה ברשתות החברתיות וזאת לאחר שבערוץ פורסם הערב (ד') מחקר שבחן את מספרי הנרצחים משמאל ומימין במהלך טבח ה-7 באוקטובר. המחקר פורסם במהלך תוכניתם של ארא"ל סגל ושמעון ריקלין תחת הכותרת "האם עמדות פוליטיות מצילות חיים?"

"תחלתי את המחקר הזה בשאלה האם תפיסת עולם מצילה חיים"

במהלך התוכנית, התארח ד"ר ליעד לוי שהציג את מחקרו שלדבריו עבד עליו מספר חודשים. לוי הציג במחקרו את מספר הנרצחים והחטופים ב-7 לאוקטובר תוך שהוא בוחן את השקפתם הפוליטית. כשריקלין אתגר את לוי ותהה למסקנת המחקר, הוא השיב: "אני התחלתי את המחקר הזה בשאלה האם תפיסת עולם מצילה חיים וגיליתי שהשאלה שמתחת לזה, זה האם הקשבה מצילה חיים. כי לפני ה-7 באוקטובר, היו אנשים משמאל ומימן שדיברו על השאלות האלה, במקום להקשיב לגופו של דבר, אנחנו התעסקנו בהטלת רפש על גופו של דובר".

ערוץ 14

ערוץ 14, חצו את הגבול? צילום: Yonatan SIndel/Flash90

"הם לא מביטים בזה ורואים שזה ירוד, זול, גרוע?"

פרסום המחקר עורר זעם רב ברשתות ומגיבים רבים תקפו את הערוץ על עצם ההבחנה בין דם לדם ושיוכו לדעות הפוליטיות. העיתונאי בן כספית כתב: "כך נראית ירידה מהפסים. מישהו מממן את האשפה הזו". העיתונאי נדב איל אמר על הפרסום: "מה הטבלה הזו אמורה להגיד? האם מי שעשו אותה לא מבינים שהגיאוגרפיה, תכנית חמאס, תגובת צה"ל ואלף פרמטרים אחרים הם קריטיים? הם לא מביטים בזה ורואים שזה ירוד, זול, גרוע? (התשובה היא לא)".