עיתונאי חדשות 12 בתביעת ענק נגד ערוץ 14: "עיוותם את המציאות"

גיא פלג, הכתב לענייני משפט של חדשות 12, הגיש התראה לפני תביעה נגד ערוץ 14 בעקבות כותרת שפורסמה באתר - בה הוא מוצג כמי שמסנגר על מנהיג החמאס סינוואר

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/24 17:49 ז באייר התשפד

עיתונאי חדשות 12 בתביעת ענק נגד ערוץ 14: "עיוותם את המציאות"
הפטריוטים, צילום: ערוץ 14

הכתב לענייני המשפט של חדשות 12, גיא פלג, שלח התראה לפני תביעת לשון הרע, דרישת התנצלות ופיצוי של 150 אלף שקלים נגד ערוץ 14, על פי פרסום ראשון של גיא פינס. הסיבה לכך היא הכותרת שפורסמה באתר: "גיא פלג מסנגר על סינוואר: אולי זו יוזמה של חוליה עצמאית?".

תחת הכותרת התייחסו לתהייה של הכתב בראיון האם ייתכן שירי הפצמ"רים שנורה בתחילת החודש מרפיח לעבר מעבר כרם שלום, בו נהרגו ארבעה חיילים, הוא בכלל יוזמה של חולייה מקומית וסינוואר מתנגד לה. מכאן הסיקו בערוץ 14 כי העיתונאי מצדד במנהיג החמאס.

גיא פלג

גיא פלג צילום: עופר חג'יוב/ CC BY SA 3.0 WIKIPEDIA

גיא פלג תובע את ערוץ 14: "הצגתם את מרשנו כסנגורו של יחיא סינוואר"

עורך הדין בן קרפל הציג במסמך שהוגש לערוץ 14 קללות ואיומים שקיבל העיתונאי בעקבות הפרסום של הערוץ, שמציג אותו כמי שתומך בחמאס. "בחוסר תום לב קיצוני, עיוותם את המציאות", נכתב בהתראה לפני התביעה, "הצגתם את מרשנו כסנגורו של אחד מגדולי המרצחים המתועבים, המחבל והארכי-טרוריסט יחיא סינוואר. עשיתם כן בידיעה שאין קשר בין התיאור העובדתי הכל כך חמור לבין המציאות". בערוץ 14 טרם הגיבו לטענות.