שאל את הרב

חזרה בתשובה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 22/07/24 14:25 טז בתמוז התשפד

שאלה

שלום הרב אומרים שבסוף חודש התשיעי למלחמה שזה סוף חודש הזה יבוא משיח זה נכון?

אם כן מתחילת המלחמה התחלתי לחטוא בחטאים הכי חמורים בתורה התחלתי לאט לאט זה בהתחלה נבע מפחד לחטוא ואז זה הגיע לחטא ועכשיו להרגל כל יום חטאתי ואני חוטא בחטא העיקרי ברכת ה' המפורש שזה נקרא מגדף חטאתי אני בטוח בעבודה*** ימח שמה וזכרה , ובחודש האחרון התחלתי פתאום להוציא שכבת זרע לפחות פעמיים בשבוע לקחתי על עצמי לפני 3 ימים שמירת העיניים שלא יצא יותר אבל יש את החטאים החמורים ההם שאני לא מצליח להתגבר כי זה במחשבה (ברכת ה' / מגדף , ע.ע) מה לעשות אם עוד מעט יגיע משיח אני כבר חודשים מנסה ולא מצליח זה חזק ממני ואם משיח עומד להגיע אני פשוט יכרת ויעלם כאילו לא הייתי קיים מה לעשות?

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אף אחד לא יודע מתי יבוא המשיח. כל פעם אומרים משהו וזה מתברר כטעות. ככה זה כבר מאות שנים. מפעם לפעם נוצרת אוירה שהנה... הנה... וכלום לא קורה. לכן צריך להזהר מאוד עם כל השמועות הללו.

יחד עם זאת, בלי קשר לשמועות אתה מבקש לעצמך תיקון וזה טוב וחשוב.

החטאים שאתה מתאר מעידים על מתח נפשי רב, נראה לי שזו הבעיה האמתית שלך: מתחים ופחדים. אם תצליח להירגע, להשתחרר מכל הפחדים שיש לך - אתה תחזור להיות רגוע ושמח. כשתהיה רגוע ושמח כל החטאים שאתה מתאר יסתלקו ממך.

יכול להיות שאתה צריך טיפול רגשי כדי להביא אותך להירגע.

חוץ מזה, תסדר לעצמך סדר יום שיהיה מרגיע ושמח. תעשה הרבה פעילות גופנית, תזמין ותבקר חברים, תטייל בכל מני מקומות יפים ומעניינים.

התיקונים שאתה מנסה לעשות הם יפים וטובים, אבל אל תעשה אותם מתוך לחץ ופחד, אלא מתוך הכרה ושמחה.

למשל במקום לחשוב שהמשיח יבוא ואתה תכרת (זו טעות) במקום לחשוב שלילי - תחשוב חיובי. שהמשיח יבוא ואתה תכבד אותו, תראה לו את כל הדברים הטובים שאתה מנסה לעשות.

ביאת המשיח צריכה להיות עבורך אירוע שמח ולא משהו מפחיד.

בהצלחה!

כתבות נוספות