שאל את הרב

הבן חוזר בתשובה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 12/07/24 11:33 ו בתמוז התשפד

שאלה

שלום רב. בני בן 17.5 עולה לכיתה י"ב. מתחזק מאוד אך עם זאת באופן קיצוני מאוד. מנסה להטיף לנו, ללמד אותנו בצורה של כפייה ( לעיתים), כועס עלינו שאנחנו לא חושבים כמוהו, אומר שלא רוצה להיות איתנו "החילוניים"... למרות שאנחנו מסורתיים- חילונים. אנחנו איתו מכבדים את חזרתו בתשובה אני בבית עושה הכל כדי שירגיש נעים ובמקום טוב. (פלטה בשבת, מוצרי בד"ץ, הוא אוכל בסכום חד"פ) ביקשתי ממנו בקשה אחת לסיים 12 שנות לימוד ובגרות זו החובה שלו . הוא רוצה ללכת לישיבה בשנה הבאה, התנאי הוא אם יש אפשרות לסיים 12 שנות לימוד ובגרות. האם יש ישיבה כזו? ומה ניתן לעשות

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

מיסודי היהדות הוא "דרכיה דרכי נועם", הגמ' אומרת שלא לוקחים לארבעת המינים מינים שיש בהם קוצים, שאין זה דרכי נועם, לכן נבחרה הערבה שאין בה קוצים. ללמדנו שקב"ה רוצה שכל דרכינו יהיו דרכי נועם ללא קוצים והתנגדויות.

נראה לי שכדאי שתדעו מי המדריך שלו בתהליך התשובה שהוא עובר, אולי הוא מבוגר יותר ויש לו אפשרות להשפיע על הבן. לכן שיחה שלכם עם המדריך שלו יכולה לעזור מאד.

יש ישיבות שיש בהם בגרות אבל קשה לי להאמין שנער בכיתה י"ב יעבור בית ספר ויקלט במקום החדש עם החברה החדשה. גם בשאלה זו כדאי להתייעץ עם המדריך שלו, אולי הוא יכול לעזור לכם.

שבת שלום

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות