שאל את הרב

נדרים

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 12/07/24 11:53 ו בתמוז התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב,

רק היום עשיתי התרת נדרים בפעם המליון אצל אותו רב אך אני לא אלך אליו עוד פעם כי זה כבר עובר את הגבול, אני הלכתי אליו בחודשים האחרונים להתרת נדרים מלא םעמים.

ולא מאמינה שזה קרה לי עכשיו ורק הבוקר הייתי בהתרת נדרים.

אני שלחתי למשהי הודעה ואז חדבתי חדבתי לעצמי האם למחוק או לא ואז כשהפה שלי סגור שלא ייחשב באמת נדר אלא שהיה נדר בלב )אך שניה אחר כך שכחתי מהנדר ומחקתי את ההודעה ששלחתי. אבל מה אני עושה כשאני נודרת לםעמים בלב , כדי שאני ארכיש מחוייבת לנדר אבל לא אנדור אני בפה סגור נודרת , יש קול כאילו מדברת ממש אבל לא מהפה אלא מהגרון כזה.. האם זה נחשב? זה דיבור כזה עם קול מהגרון.. כשהפה סגור ומדברת מהגרון. פשוט פה סגור ודיבור כזה מהגרון. האם זה נחשב?

רק היום הייתי אצל בהתרת נדריםו בךעם המליון ואחת בכל החודשים האחרונים. פשוט אני מצד אחד לא נודרת בפה אבל מצד שני בשביל הלפסיק את ההתלבטות אני ניץודגת כאיחו בלב אבל זה לא באמת בלב לגמרי כי אני מדברת לעצמי שאני אשמע דרך האוויר מהגרון כשנפה סגור אבל שזה יחייב אותי.. ושניה אחר כל שכחתי והםרתי את מה שדבגתי לעצמי. אבל מנסנ תהסביר מה הכוונה. הפה סגור ובלי להרים את הקול יש דיבור כזה מהגרון.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

קולות אינם נדרים, רק אמירה בפה ברורה היא נדר.

תקבלי על עצמך בפני ג' שאת מבטלת את כל הנדרים מכאן ואילך, בין אם תזכרי ובין לא תזכרי כל הנדרים לא חלים כלל ועיקר (עד ראש השנה).

בכך לא יהיו עליך נדרים כלל ולא תצטרכי התרת נדרים.

שבת שלום

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות