שאל את הרב

למה קורים דברים רעים למשפחה שלי במשך כל כך הרבה זמן?

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 05/07/24 11:42 כט בסיון התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב

שמי יעל אני בת 49 מחיפה. נשואה ואם ל2 בנים . שנים אנו מתמודדים עם בעיות רבות ומורכבות .

אני עם סוכרת כ25 שנה מאז החתונה ומשתמשת במשאבת אינסולין. הבן הגדול שלי בן 23 לצערי מתמודד עם 2 מחלות קשות : קוליטיס ומחלת חסימת דרכי מרה שמשפיעה על הכבד. הבן הצעיר בן 19 הוא חירש ויש לו שתל באוזן. בשנה וחצי האחרונות מצבו של הבן הבכור הידרדר (מאז שהשתחרר מהצבא). המחלות בשיאן וכרגע הוא מועמד להשתלת כבד. בגלל כל המצב המורכב הזה הוא גם לא מתפקד לא עובד או לומד ופשוט מתוסכל מהכל. כתוצאה מכל זה בעלי כחצי שנה נמצא בדכאון שלא נראה שמשתפר למרות שמקבל טיפול תרופתי.

עכשיו כנראה רוצים לפטר אוצו מעבודה שנמצא בה 15 שנה..בנוסף על הכל לפני 3 חודשים אמי האהובה נפטרה בהפתעה למרות גילה המבוגר.

כפי שניתן לראות יש לי התמודדויות עם כל כל הרבה דברים ולמרות הכל אני עבדתי תמיד ובדיוק מתחילה עבודה חדשה כמנהלת שיקום בבריאות נפש.

אני לא יודעת עוד למי לפנות… עשיתי טיהור מעין רעה אצל מיסטיקנית לפני כחודש שעשתה עלי רושם מדהים אל לא נראה שזה עזר..

מה עוד יכולה לעשות כדי קצת לשפר את המצב? מרגישה שהרע רודף את המשפחה שלי ואין בכלל טוב… סליחה על האורך אבל אשמח מאוד להתייחסות או עצה כי אני מיואשת..

תודה

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

אמנם מצער לשמוע את כל הדברים שאת כותבת ועוברת וניכר שקשה לך מאד. אדם יכול להתחזק רק אם הוא רואה ומקווה לדברים גדולים וטובים, אם יש איזו תקווה חיובית הוא שואף להגיע אליה. לכן הדרך היא לשאוף לחזק את הבית שלכם את הבנים שלכם, עם כל הקושי יש לחזק את הבנים את הבעל, לקחת אותם למומחים בראיית הטוב העתידי, להתפלל לבורא עולם שרק אצלו נמצאות התרופות הנכונות, יותר לפנות בתהילים, תפילה וכדו' להתחבר לדברים גדולים. מאידך כדאי לטפל תחילה בבן הגדול ובבעל, שיהיה להם טיפול מקצועי רוחני שיתן להם את ההסתכלות הגבוהה שהיא מעל הצרות החולפות. למעט בתרופות פסיכיאטריות ולהרבות בשמחה וטוב לב.

מחזק את ידך שתוכלי לעשות עוד הרבה דברים טובים מתוך חבור לבורא עולם ולשליחיו הנאמנים.

שבת שלום

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות