שאל את הרב

קושי בחזרה בתושבה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 08/02/24 08:03 כט בשבט התשפד

שאלה

שלום כבוד הכרב,

גדלתי בבית חילוני, לא הכרתי את הדת והייתה התנגדות רצינית בבית כלפי הדת. ולפני 8 שנים ניסיתי לחזור בתשובה ובגלל שמאוד קשה לי לשחרר מעוונות וחטאים שעשיתי בעבר, הפסקתי לשמור שבת וחזרתי לאורך חיים חילוני לחלוטין.

והיום כבר שלושה חודשים בערך אני שומרת שבת ומברכת על האוכל וככל שאני יותר מתקרבת אני מרגישה שהחטאים שלי גדולים מידי כדי לקבל מחילה עבורם ואני מרגישה בושה בכל הגוף במיוחד בשקט של השבת המחשבות האלו מגיעות.

יש לך איזו עצה או פתרון למצב הזה? אולי המלצה לספר שיוכל לעזור לי ?

תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

האם אני רשאי להציע לך הסתכלות הפוכה לחלוטין על מה שאת מתארת ?

חזרה בתשובה, בכל תחום ובכל עניין, למן תיקון התנהגות מוסרית לקויה, ועד לתיקון הפרת ברית המצוות בינינו ובין הקב"ה – קוראת לאדם בראש ובראשונה להסתכל על העתיד. יש מקום גם להתמודדות עם העבר, אבל יותר מאוחר. עיקר העיקרים הוא מה את מתכוונת לעשות, ולא מה רובץ עלייך מן העבר.

על כן, כל כך כדאי לשנות את המבט. להפוך אותו. לזכור כי עצם העובדה שיש בה את הרצון, שאפשר שייהפך ליכולת, לבנות עתיד טוב יותר – הוא הוא יסוד הכל.

במקום לחוש את עוצמת הבושה וגודל ההחמצה של העבר – להביט אל האפשרויות הנפתחות בפנייך משעה שאת מממשת את הרצון שלך ואת הכוונות הטובות שלך.

אני מציע לך לקרוא את הספר "על התשובה" של הרב סולובייצי'ק זצ"ל (https://www.bialik-publishing.co.il/index.php?dir=site&page=catalog&op=item&cs=5494). אולי יש בו מינוחים קצת קשים, אבל תוכלי למצוא בו הרבה מהבשורה של אפשרות העתיד שעומדת בפנייך.

ואם תרצי לשוב ולדון בכך – אנא שובי לכאן.

כל טוב

כתבות נוספות