שאל את הרב

החמצת זיווג

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 03/12/23 06:45 כ בכסלו התשפד

שאלה

שלום יש לי שאלה שלא עוזבת אותי אני רוצה להבין שאדם מגיע לעולם אומרים ש40 יום לפני זה יוצאת בת קול ואומרת פלוני בן פלוני וזיווג זה מאת ברוא עולם ואומרים גם שאלוקים נותן זיווג לאדם לפי המעשים שלו עכשיו עם יש אדם שהיה חוטא ולא שומר שבת ולא מניח תפילין אז הוא יכול להחמיץ את הזיווג שלו והבנתי רק עם זה נכון ? שעם אותו הבן אדם שהיה חוטא ולא שומר שבת שלא מתפלל ולא מניח תפילין התחיל לעשות מצוות ויניח תפילין ויתחיל ממש לשמור על מידות טובות....... אז הזיווג שנלקח ממנו אותה פלונית אותו האחד שבהתחלה לא שמר מצוות השידוך שלו משמיים נלקח לתמיד ? או שברגע שהבחור עושה מצוות ומתפלל ומתחיל ממש לשמור על מידות טובות אז אותה הבחורה תיפרד מהבחור הראשון ותחזור לבחור שהיה הזיווג שלה מהשמיים או שהוא הפסיד אותה לתמיד והוא היה אומלל ?

תשובה

שלום וברכה

אנחנו לא מכירים את הכללים של הזיווג האלוהי.

אמנם, ארבעים יום קודם יצירת הוולד יוצאת בת קול. אבל, יציאת בת הקול היא לא הגורם היחיד בעולם.

יש עוד הרבה דברים המשפיעים על בת הקול:

האם מקשיבים לה ? האם פועלים מלמטה, או חושבים שבגלל שיש בת קול – לא צריך להתאמץ.

ואם מישהו אחר התחתן עם בת הזוג המיועדת – האם נפתחים לאפשרות אחרת, וגם אם היא לא ההתאמה המושלמת כמו על פי בת הקול, מתחתנים ובונים ביחד את המקסימום הגדול שניתן לעשות בדרך המיוחדת הזו.

ועוד אין ספור דברים.

לכן, אין לנו דרך אחרת מאשר להפסיק להסתמך על בת הקול, ולעבוד קשה, ולא להיות אומללים – כי עולמנו תלוי בידינו, ובשעה שמתחתנים מברכים את הקב"ה ומתפללים "שמח תשמח רעים האהובים", וכך יוצאים לדרך ביחד, ללא הבנה מדויקת מה זה בדיוק בת הקול הקובעת את החיים.

כל טוב ושמחה

כתבות נוספות