שאל את הרב

חלומות

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 17/11/23 09:40 ד בכסלו התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב

אני דתיה מאמינה בהשם בעלי לוחם

לפני המלחמה חלמתי על מלחמה ענקית בניינים גדולים נופלים אנשים בורחים מוות המוני לא ייחסתי חזה חשיבות כמו שאומרים חלום טוב חלום שלום. לפני כשבוע חלמתי שאמא שלי נפטרה בחלום אני רק בוכה ובוכה בלי הפסקה ואפילו כשהתעוררתי ממנו קמתי בוכה הרגשתי שהכל אמיתי. בחלום חלמתי על כניסה של כמות ענקית של מחבלים מגבול לבנון המונים שבאים במטרה אחת, ואנשים רצים לכל עבר. חלום קשה שקמתי ורעדתי ממנו. איך אני אמורה להתייחס לחלומות שלי כאל כלום והכל חסרי משמעות? אני מפוחדת נורא בגלל רצף החלומות האלה. מה פירושם? מה אני אמורה להבין מחלום על אמא שלי שהקשר שלי איתה הכי קשור והדוק נפטרת. ומה קורה כשאני חולמת על הצד הלבנוני שמרגיש ככ אמיתי בייחוד אחרי חלום על מלחמה שמתגשם?

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אנחנו חיים כיום במציאות רווית פחדים. קל מאוד לדמיון להעביר את מה שקרה בגבול של עזה ולדמיין זאת קורה בלבנון. גם חלום על מוות הוא לגמרי טבעי אחרי הקרבנות הרבים של המלחמה הנוכחית.

הדרך 'לטפל' בחלומות כאלה, ואם יהיו לך חלומות דומים: להגיע לבית הכנסת לברכת כהנים, ולומר את התפילה הבאה:

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי שֶׁלָּךְ וַחֲלוֹמוֹתַי שֶׁלָּךְ, חֲלוֹם חָלַמְתִּי וְאֵינִי יוֹדֵעַ מַה­­­ הוּא. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ אֲ-דוֹנָי אֱ-לֹהַי וֵא-לֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁיִּהְיוּ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה. בֵּין חֲלוֹמוֹת שֶׁחָלַמְתִּי עַל אֲחֵרִים וּבֵין שֶׁחָלַמְתִּי עַל עַצְמִי, וּבֵין שֶׁחָלְמוּ אֲחֵרִים עָלַי, אִם טוֹבִים הֵם, חַזְּקֵם וְאַמְּצֵם, וְיִתְקַיְּמוּ בִי וּבָהֶם כַּחֲלוֹמוֹתָיו שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק.

וְאִם צְרִיכִים רְפוּאָה, רְפָאֵם כְּחִזְקִיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה מֵחָלְיוֹ, וּכְמִרְיָם הַנְּבִיאָה מִצָּרַעְתָּהּ, וּכְנַעֲמָן מִצָּרַעְתּוֹ, וּכְמֵי מָרָה עַל יְדֵי משֶׁה רַבֵּנוּ, וּכְמֵי יְרֵחוֹ עַל יְדֵי אֱלִישָׁע.

וּכְשֵׁם שֶׁהָפַכְתָּ אֶת קִלְלַת בִּלְעָם הָרָשָׁע מִקְּלָלָה לִבְרָכָה, כֵּן תַּהֲפוֹךְ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה

וְתִשְׁמְרֵנִי וּתְחָנֵּנִי וְתִרְצֵּנִי.

חשוב לתכנן את אמירת התפילה כך שהיא תסתיים באותו רגע שבו הכוהנים מסיימים לומר את המילה האחרונה של ברכת כוהנים כדי שאמירת ה'אָמֵן' של הקהל על ברכת הכוהנים תיחשב כ'אמן' גם על תפילה אישית זו.

כתבות נוספות