שאל את הרב

האם אהיה זכאית להיגאל?

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 05/11/23 11:26 כא בחשון התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב.

אני בטוחה שנושא השאלה נשמע מוזר במקצת, והפירוט גם לא שגרתי, אבל השאלה מטרידה אותי והייתי רוצה לדעת:

אני באה מבית דתי (יש שיגידו מאוד). לא הולכים לפי זרם מסוים, פשוט עובדי השם כל אחד בדרך שלו.

בגיל 16 גיליתי שיש לי נטייה מינית שונה ויצאתי מהארון בפני משפחתי. המשפחה התקשתה קצת לקבל אך החליטו שלא להוציא אותי מהמשפחה ולתמוך בי בהכל כתמיד.

לצערי במשך הזמן הרבה השתנה גם מבחינה רוחנית - החצאיות התקצרו מאוד, השרוולים גם כן, לבשתי הרבה מכנסיים, הפסקתי להתפלל, לברך, יחד עם זה הגיעה גם זוגיות עם אישה שלצערי יש לה עבר מורכב עם שימוש בסמים, עברתי לגור איתה והפסקתי לשמור שבת - בקיצור, ממש ירדתי מהדרך.

קצת לפני תחילת מלחמת "חרבות ברזל", הרגשתי צורך לחזור ללבוש חצאיות ארוכות והתמדתי בזה יפה, ואחרי שקרה הטבח הרגשתי צורך לחזור לדרך - אז חזרתי ללבוש חצאיות ארוכות ושרוולים ארוכים ולהתפלל בבוקר ולהגיד תהלים כל יום (ברוך השם סיימתי 12.5 ספרים מתחילת המלחמה), ולא לשמוע מוזיקה לועזית והכי חשוב לשמור שבת.

יחד עם כל זה גם חזרתי להורים שלי מכורח המציאות כי הדירה ששכרתי עם בת הזוג שלי נמצאת באיזור קצת מפחיד והרגשתי לא בטוחה.

השאלה שלי היא כזו - אני מרגישה שאני עושה כל מה שאני יכולה כדי לעשות רצון השם וללכת בדרכיו, אך נותר עניין הנטייה המינית שאני מרגישה שאין לי דרך לשנות ושגם ככה לא באה לידי ביטוי בשום צורה כיוון שאנחנו כרגע בנפרד כבר תקופה ארוכה. השאלה שלי היא - הבנתי שאת הגאולה יזכו לראות רק אנשים שאלוקים יבחר בפינצטה ושיהיו ראויים לכך. האם ההתקדמות שלי בדת עד עכשיו (והלאה כמובן) יכולה להפוך אותי לזכאית לראות בגאולה ולהינצל מחבלי משיח? או שבגלל שאני מה שאני זה פוסל אותי מלהיגאל?

מקווה שזו לא שאלה בעייתית מדי, תודה מראש!

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

אין ביהדות כל מושג של אדם שנפסל מגאולה, כל אדם הקב"ה עושה לו דין שלם וזה מורכב מהרבה דברים, החל מאהבת ד', תורה מצוות, גמילות חסד ואין אנו יכולים להכנס לחשבונות אלו כלל, אלא רק הקב"ה יכול לדעת. אבל בודאי שאין מושג של אדם שנפסל מגאולה. כך שככל שתרבי בתורה ומצוות ומעשים טובים כבוד הורים וכדו' בודאי שתוכלי לזכות לשכר בהתאם להחלטת הקב"ה שהוא אל דעות.

ביחס אליך כדאי לקרוא את הספר "ישרי לבב" של הרב הראל (086847325).

בהצלחה רבה

בשורות טובות

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות