שאל את הרב

זוגיות חזרה בתשובה עם דתיה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 02/10/23 10:02 יז בתשרי התשפד

שאלה

שלום

אני חוזר בתשובה כבר 3 שנים ואני מגיע מבית חילוני

הכרתי לפני חודשיים בחורה דתיה מבית דתי ויש בינינו כימיה ובאמת שכיף לנו יחד ואנחנו שומרים נגיעה , אני חייל בצבא ויש לי עוד שנה לשחרור

היו לי ולה שיחות עומק לגבי החיים עצמם על איך הבית יראה והכל וגם הגענו לחתונה עכשיו היא אומרת שהיא רוצה לצאת שנה ולהתחתן וההורים שלי רוצים שאני התבסס כלכלית ומקצועית ואז התחתן.. ועושים לי עם זה המון בעיות…

וגם לגבי החתונה היא רוצה חתונה בהפרדה מלאה ותאמת שאני עדיין לא במקום הזה וגם אני יודע שהמשפחה שלי לא תסכים לדבר כזה… מה שאני יודע שהמשפחה שלי תסכים זה שתיהיה הפרדה בחלקים בריקודים..

מה עלי לעשות אנחנו לא יודעים מה לעשות בנוגע לקשר שלנו היא חושבת וחושבת מצד אחד מאוד כיף ביחד ומרגישים שזה זה ולא רוצים לפספס את זה בגלל דברים קטנים כאלה ומצד שני אלו העקרונות שלה ומה שהמשפחה שלה רוצה..

מה עלי לעשות הרב?

תודה מראש!

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

אשריך שמצאת מישהי שמתאימה לך.

באופן כללי אם מצאת מישהי מתאימה לך, כדאי לקדם את החתונה, כפי שחז"ל הדריכו אותנו שלא משהים חתונה אחר שמצא אחד את השניה. אמנם לא כדאי ללכת במאבקים עם בני המשפחה, אפשר להרגיע אותם שאי"ה פרנסה מהקב"ה והוא יכלכל אורחותיך.

לגבי צורת החתונה, השאלה קודם כל שבינך לבינה, אתם צריכים לסכם ואז לבוא בעמדה אחידה להורים משני הצדדים ולהגיד את רצונכם. נראה שדרך האמצעית היא הטובה ביותר, (אזורים לכל קהל).

מועדים לשמחה

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות