שאל את הרב

חבר שרוצה לצאת בשאלה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 26/09/23 15:31 יא בתשרי התשפד

שאלה

שלום,

יש לי חבר שהוא רוצה לחזור בשאלה, כל חייו הוא גדל באורח חיים דתי והוא מאמין באלוקים אבל פשוט מעצם מציאות חייו אומר שלא יכול להמשיך לשמור הוא טוען שדבר שממש מפריע לו לדוגמה זה צדיק ורע לו ורשע וטוב לו וגם זה שהוא עכשיו קצת עזב את הדת לא לגמרי ויש לו פתאום דברם טובים למרות שהוא חוטא הוא סיפר לי חלק מהדברים על חייו ונראה כי אכן קשה מאוד לנהל אורח חיים דתי בסביבה בה הוא נמצא אבל לא יכול לעשות עם זזה כלום כי זה כולל גם את משפחתו אני חושב שאחד הדברים שהוא צריך זה אוזן קשבת פסיכולוג הוא טוען שאין לו כסף לשלם אני חושב שהוא צריך למצוא רב אבל איפה "מוצאים" רב הוא פונה אלי לעזרה כסוג של תמיכה נפשית ופריקה של עול כבר תקופה אני מנסה לעזור לו כמה שאני יכול אבל במובן מסוים זה כבר התחיל להיות קשה לי וגם זה כבר הגיע לרמה שזה מעליי עקב כך שהוא כבר חושב על חזרה בשאלה אשמח לתשובה.

תודה רבה.

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אתה מזהה נכון את הבעיה של החבר. הרבה פעמים מצוקות נפשיות - רגשיות, דוחפות אנשים לשנות את דרכם מתוך צפייה שבעולם אחר הם יהיו יותר מאושרים.

אתה צודק שהוא כנראה צריך מישהו שיקשיב לו רב או פסיכולוג...

לדעתי המקומות בהם יש אנשים טובים שמקדישים זמן וכוח לסייע ליהודית במצוקה אלו ארגונים שפועלים להתחזקות.

יאמר לזכותם של חב"ד שהם פועלים בעניינים כאלו במרץ רב. תמצא בית חב"ד קרוב - תפנה תחילה לבד, בלי החבר כדי לבדוק כיצד הם יכולים לעזור לו, אח"כ תביא אותו.

אפשר גם לפנות לארגונים נוספים כמו 'הדברות'. יש וודאי עוד ארגונים.

בשכונות רבות יש בתי כנסת עם רבנים מסורים ורגישים - תבדוק באזור מגוריך.

כתבות נוספות