שאל את הרב

דרך התנהגות נכונה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 13/09/23 07:48 כז באלול התשפג

שאלה

שלום וברכה,

זו לא ממש שאלה הלכתית זו יותר שאלה של איך ראוי לנהוג...אני אשמח מאוד לתשובה כי אני מתלבטת מאוד בנושא.

אמא שלי ואני לא מסתדרות, תקופה מאוד ארוכה לא דיברנו, ואז חזרנו לדבר.אני משתדלת להביא לה כל תקופ עזרה כלכלית (היא לא עובדת) לא סכומים גדולים מדי, לא חצי משכורת שלי אבל כן סכום משמעותי..אני נורא מחושבת על כל שקל, גם אצלי אני כותבת כל הוצאה , כי היו תקופות שלא היה לי כסף. ואני גם חוסכת לכל מקרה.

הייתי אמורה לגור חודש אצל אמא שלי לחסוף הוצאות חודש ולא הסתדר ונאלצתי לחפש דירה בתקופה ממש לא טובה וגם פעמיים ארזתי ופרקתי וזה היה לי מאוד קשה נפשית, אז ביקשתי ממנה ומאחי חזרה חלק מהסכום ובזה מימנתי את הדירה.

אני מתלבטת כי לא חסר לי כרגע כסף תודה לאל, אבל אולי זה לא תמיד יהיה ככה וממש חשוב לי לעמוד בתכנון הכלכלי, אז זה נראה לי הגיוני שאם אני לא חוסכת החודש במגורים אצל אמא שלי , היא כאילו זו שתממן את זה.

מצד שני..לא חסר לי, אבל אז אחרוג מהתכנון ואצטרך לקחת עוד עבודה להשלים או לקצץ איפשהו ואין לי ככ איפה כי זה כבר סוף שנה. (יש לי קצת או סי די שהכל חייב להיות כפי שתוכנן)

אני לא יודעת מה נכון לעשות...

חשבתי אולי ההתלבטות נובעת מהקשר שנהרס אבל בדקתי ואני חושבת שעשיתי את כל מה שאני יכולה להסתדר איתה לפי הכוחות שלי כרגע, וגם חזרתי אחכ שוב לבית לקחת דברים...

זה נראה לי הגיוני שאם בסוף אץהיא לא מעו יינת שאגור אצלה שהיא תממן (ממה שהבאתי בעבר) את החודש הזה.

מצד שני אולי זה קטנוני כי יש לי מספיק, אבל אני יודעת שאצטרך להשלים את זה איכשהו...

אשמח לעצה טובה...מקווה שלא חפרתי יותר מדי

תודה רבה ושנה טובה!

תשובה

שלום וברכה

אני לא בטוח שהבנתי נכון את השאלה.

את נוהגת נכון. גם כלפי החיסכון בכספך. גם בעזרה שאת מנסה כשאת יכולה לסייע לאמא שלך.

ההלכה אומרת כי כיבוד אב ואם צריך להיעשות מכספם של ההורים, לא מכספם של הילדים. כך נפסק בשולחן ערוך. כמובן, שאם אין להורים ויש לילדים – אזי זה נעשה מכספם של הילדים, או במצב שבו אין לילדים שפע – ההורים הם אלה שצריכים לממן.

ולכן, מותר לך ללכת בדרך שהלכת, ואיני מבין מפני מה את חשה שמשהו לא בסדר.

כל טוב ושנה מתוקה

כתבות נוספות