שאל את הרב

חתימה על כרטיס אדי (המחודש)

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 30/05/23 06:34 י בסיון התשפג

שאלה

שלום וברכה,

ראיתי שדבריו של כבוד הרב מובאים באתר של כרטיס אדי.

אציין שאני מגיע ממשפחה חילונית, ובעבר עוד לפני כניסתו לתוקף של מה שמכונה ״הכרטיס המחודש״ חתמתי על הכרטיס. העניין הוא שזה לא כבר התחלתי להתחזק, ועלה בי חשש שמא בהיותי חתום על הכרטיס המדובר יש בעיה הלכתית. בטרם אבטל את חתימתי ביררתי, וראיתי שיש כרטיס חדש, שמתי לב שיש חלק שלם ומכובד מאוד באתר שמוקדש לקהל דתי, שבו התייחסויות מפי רבנים, ואפילו גיליתי ש-׳׳בלבבי׳׳ מפנים חותמים פוטנציאליים לאדי. אני תוהה - בהינתן שבמערכת של אדי הרישום של כל החותמים הוותיקים התעדכן, וכולם חתומים כעת על הנוסח החדש או לחלופין אם אבקש באופן יזום שיחתימו אותי על הכרטיס החדש אם לא בוצע עדכון אוטומטי - האם אני יכול לסמוך על הכרטיס החדש? האם במכניזם החדש שאומץ יש בהכרח בכל מקרה של תורם פוטנציאלי מעורבות של רב מוסמך או אולי יש לקונה ולמשפחה יכולה להיות השפעה כזו שבאופן תאורטי (וגם מעשי לצערנו) תוביל לקבלת החלטה שסותרת את ההלכה כפי שחששו שיקרה כל השנים בציבורים הדתי והחרדי?

אודה להתייחסותך.

תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

ראשית, ברוך הבא, ולוואי ונתחזק כולנו, כל אחד יהיה יותר מתוקן ויותר טוב.

יישר כוח על הנכונות לחתום על כרטיס אד"י להציל נפשות בישראל.

איני בטוח שהבנתי טוב מספיק את השאלה.

טוב יהיה שתחתום על הנוסח החדש, ושהוא יהיה אתך בארנקך. על ידי כך יהיה ברור כי אם ח"ו תהיה במצב בו תוכל לתרום אברים – יידעו הכל כי אתה מנחה שהדבר ייעשה על ידי רב. בדרך זו הדבר לא ייעשה בניגוד להלכה.

אמנם, מאז חקיקת חוק קביעת המוות המוחי הנשימתי בשנת 2008 בהסכמת הרבנות נעשות ההחלטות כולן בדרך שמתאימה גם להלכה, אולם בקשה ממוקדת לאישור של רב היא טובה יותר.

לפני שנים הקמתי ב"צהר" מערכת מדויקת לייעוץ בשעה הקשה הזו, ואפשר להגיע אליה אפילו דרך מרכז ההשתלות בישראל, כדי לקבל את ההנחיה ההלכתית המדויקת.

כל טוב ובריאות שלמה

כתבות נוספות