שאל את הרב

עזר כנגדי

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 14/05/23 05:36 כג באייר התשפג

שאלה

שלום וברכה הרב שרלו

אני מרגיש שאני יחסית בוגר לגילי (15) ובחודשים האחרונים אני חושב כל הזמן על זה שאני צריך "עזר כנגדי" ממש בת זוג להקמת בית נאמן בישראל ולא סתם חברה...

אני חושב לאחרונה מלא על זה שאני אתחתן בשיעור ד' וכל הזמן חושב איך אישתי תיראה. את האמת שזה קצת באופן אובססיבי. אציין שחוץ מילדות בבנ"ע אין לי קשר כמעט עם בנות.

אשמח לדעת מה הרב חושב וממליץ

תודה מראש, נועם

תשובה

שלום נעם היקר,

אחלק את תשובתי לשני חלקים:

העובדה כי אתה חושב על עתידך, על בניין משפחתך, על הקשר שייווצר בינך ובין ה"עזר כנגדו" שתזכה בו – היא מובנת מאוד. העתיד תמיד מהווה לגבינו תעלומה שאנו מבקשים לפתור, והבקשה לחשוף מה הוא צופן לנו, ועד כמה הדברים יביאו שערים חדשים לעולמנו – היא חלק בלתי נפרד מאישיותו של אדם.

בד בבד, כבר קהלת לימד אותנו כי "לכל זמן, ועת לכל חפץ תחת השמיים". במקום בו אתה נמצא עתה – המכוון יותר הוא למצות את האופק הנפרש לפניך כעת, בגילך, במצבך. עיקר עבודת האדם היא "עבודת ההווה", לאמור: בתקופת החיים שלך כעת. לא זו בלבד, אלא שזו גם מתבררת כהכנה הטובה ביותר לעולם שאליו אתה מצפה, שכן טוב שתגיע אליו מבוגר יותר ובשל יותר. על כן, את הסקרנות ואת התהייה כדאי לשמר על אש נמוכה, ואילו את הלהט הגדול להשקיע במה שאתה בונה עכשיו.

האם אתה יכול ללכת בדרך זו ?

כל טוב ושמחה

כתבות נוספות