שאל את הרב

קבלת שפע על ידי הדבקות בצדיק

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 09/04/23 18:36 יח בניסן התשפג

שאלה

שלום.

אני שמעתי שאם מדבקים בצדיק מקבלים שפע האם זה נכון?

האם מדובר בצדיק שחי או שמדובר גם בצדיק שמת וחי בעבר? האם אמונה בצדיק שחי או שמת? כדי לקבל את השפע?

ובכלל אשמח לקבל יותר מידע בנושא.

תשובה

בס"ד

שלום רב,

דבקות בצדיק זהו אחד העקרונות היסודיים בחסידות. תנועת החסידות בנויה על הערך של דבקות בצדיק, לכן כל חצר חסידית בנויה סביב אדמו"ר הוא הצדיק של קבוצת החסידים.

כאשר האדמו"ר - ה'צדיק' נפטר ממנים אחר במקומו. יוצאים מן הכלל הם חסידי ברסלב, גם חסידי חב"ד לא קבעו צדיק במקום האחרון שנפטר, בשתי חסידויות אלו ממשיכים לדבוק בצדיק לאחר מותו.

אם דרך זו נראית לך - אתה יכול להצטרף לחסידות מסוימת.

להרחבה עיין בקישור: https://www.hamichlol.org.il/%D7%94%D7%AA%D7%A7%D7%A9%D7%A8%D7%95%D7%AA_%D7%9C%D7%A6%D7%93%D7%99%D7%A7

לסיום, אצטט דברים של הרב קוק בנושא (אורות ישראל פרק ג פסקה ג) "הדבקות בצדיקים, כדי שיתערב כח המציאות שבנשמתם עם הנשמה הבלתי־נשלמת, היא דבר נכבד מאד במהלך התפתחות הנפשות. אבל צריך שמירה גדולה, שאם יטעה בצדיק אחד, וידבק בו דבקות פנימית הויתית, וידבק ג״כ בחסרונותיו, הם יפעלו לפעמים על הדבק במדה גרועה הרבה ממה שהם פועלים על האיש המקורי. אשריהם ישראל שהם דבקים בנשמת האומה, שהיא טוב מוחלט, לשאוב על ידה אור ד׳ הטוב".

מתוך דבריו של הרב קוק עולה הערכה עצומה לעקרון של דבקות בצדיק אבל גם אזהרה מהשפעה לא טובה של דבקות בצדיק אם יש בצדיק חסרונות חלילה. בחתימת הדברים נראה שהרב קוק מעדיף דבקות בנשמת האומה שהיא טוב מוחלט.

כתבות נוספות