שאל את הרב

פחד ממחיייבות לנישואין

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 26/03/23 07:52 ד בניסן התשפג

שאלה

שלום הרב, האמת שאני מתביישת קצת לשאול את השאלה אך חייבת עצה.

אני בחורה מסורתית.

לפני חמש שנים הייתי בזוגיות שבסופה ביטלתי אירוסין.. בדיעבד זה היה מעשה נכון כי הוא באמת לא היה הבן אדם שמתאים לי . עכשיו אני נמצאת בזוגיות מאד טובה, עם בן אדם שאני שלמה איתו מאד, עם ערכים ומידות טובות. יש בו באמת את כל מה שייחלתי לעצמי ויותר.

עכשיו הוא רוצה להתחתן ופתאום עלה בי אותו פחד שעלה אצל הבן אדם הקודם, אז עכשיו פשוט הבנתי שהבעיה היא אצלי וזה לא משנה כמה אהבה יש לי אל הבן אדם שאני נמצאת איתו.

הבעיה היא שיש לי ״עיניים גדולות״ לא משנה כמה משיכה ואהבה יש לי ל לבן זוג שלי.. אם אתקל בגבר שהוא ״הטעם״ שלי זה יבלבל אותי . אני חס וחלילה לא עושה כלום אף פעם בקשר לזה אבל מספיק שהראש מתלבל. לפעמים אם אני מקבלת יחס מאותו בן אדם זה יותר גרוע ומבלבל.

אני עצובה מאד מהמצב הזה.. הדבר שאני הכי רוצה זה להתחתן עם אותו בן אדם אבל פשוט מתה מפחד מהמחוייבות, מהתווית הזו של ״נשואה״.

אשמח לעצה איך להתגבר על הפחד הזה ולצעוד בלי חשש אל האמת.

תשובה

שלום וברכה

ראשית, אני מברך כי תזכי להקים בית שמח ונאמן בישראל, ותמצאי בו את העוגן היציב והקבוע בחייך.

את הצעד הראשון כבר עשית. את מנתחת היטב את המציאות. את מכירה היטב את עצמך, ומודעת לתחושה המתמדת של האפשרות שאולי יש משהו מתאים יותר. אני מעריך, אף על פי שאין לי ידע מקצועי, שזה נכון גם בכל רכישה שאת רוכשת ובכל בחירה שאת עומדת בפניה.

האם יש לי עצה ?

פעמים רבות אני אומר לבחורים בישיבה כי בשעה שאדם מחליט להינשא – תהיה זו טעות מצדו אם הוא יתור אחר מי שהיא בהתאמה מושלמת אליו. הדבר נובע בין בשל העובדה שדבר זה כמעט ואינו קיים, אך לא פחות מכך בשל העובדה שזה חסר משמעות: במסע החיים כל אחד מבני הזוג משתנה, וממילא העובדה שהייתה התאמה ביום הנישואין נכונה ליום הנישואין בלבד, ואולי לכמה ימים אחרי....

מה נכון אפוא לעשות ? לשאול בעיקר שאלה אחת: האם זו בת הזוג שאני רוצה לצאת איתה למסע אל הלוא נודע. מסע הנישואין הוא אל הלוא-נודע; יהיו במסע זה אתגרים רבים מאוד; צריך ביחד לחלץ כוחות ועצות כדי להתחדש; צריך להיפתח כלפי השני וכן להסכים להיכנס לחלל שהשני יוצר וכדו'. משעה שזה קיים – יוצאים למסע, עם כל החששות והפחדים הקיימים, כי זו מהות השותפות.

אני מעריך כי אם יש בך את היכולת לשנות את תמונת הנישואין ממחויבות וקיבעון למסע ושותפות – ייקל עלייך.

שמחיני בשמחות.

כל טוב

כתבות נוספות