שאל את הרב

מסתבר ששנים ישנתי בחדר בלי מזוזה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 01/03/23 11:44 ח באדר התשפג

שאלה

שלום רב, אני עדיין גרה עם ההורים, לפני 4 שנים עברנו לבית חדש, ואבא שלי שם מזוזות בכל הבית, כבר לפני שנתיים הייתה לי הרגשה שצריך לבדוק מזוזות, אבל הם אמרו שלא צריך אם עברו רק שנתיים, ואני לא התעקשתי...

השבוע, 4 שנים אחרי המעבר, ממש התעקשתי שצריך לבדוק מזוזות, והיום כשאבא שלי הוריד אותם, הוא גילה שבחדר שלי כל הזמן הזה המזוזה הייתה ריקה ... בלי קלף בפנים, אני מזועזעת!!! כל הגוף שלי בהלם אני יודעת שהכל מהשם אבל עדיין קשה לי לעכל ש4 שנים ישנתי בלי מזוזה בחדר!!!!! מפחדת, מבוהלת, מזועזעת,

רציתי לשאול אם יכול להיות שבגלל זה אני מרגישה מזל חסום? לא מוצאת עבודה? זוגיות?

בכל זאת ברוך השם אני מתפללת בחדר כל יום, קוראת תפילת שמע שעל המיטה, זה בסדר להתפלל בלי מזוזה כל הזמן הזה? והאם קריאת שמע שעל המיטה שמרה עלי? תודה לעונים ..

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

אנחנו לא יודעים חשבונות של מעלה, אבל בודאי שלא היה כאן כל מעשה במזיד אלא בשוגג, הן מבחינתך הן מבחינת אביך, הכל הוא שגגה. אמנם גם שגגה צריכה תשובה, אבל זו תשובה של שוגג בלבד, ובייחוד כאן לא היה איסור אלא ביטול של מצוות עשה של מזוזה. ועל ביטול עשה הגמ' יומא פו אומרת שמספיק לעשות תשובה. ומתוך המכתב ניכר שאת מצטערת ומתחרטת והרי זה מעשה התשובה בנושא כזה, ובזה אי"ה הקב"ה ירצה פניך. אין צורך להוסיף דרכי תשובה ובייחוד שהיו פוסקים שמספיקה מזוזה אחת בבית ולא צריך בכל חדר, על כן אין לחפש יותר דרכי תשובה.

מעשות טוב ראוי להשתדל לפרסם את הדבר בין קרוביך ידידיך כדי שישתדלו יותר לבדוק תפילין ומזוזות שלא יגיעו לידי חסרון במצוות מזוזה.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות