שאל את הרב

פתרון חלום

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 08/02/23 11:01 יז בשבט התשפג

שאלה

שלום רב. אני כל יום חולמת חלומות רובם נשלחים כמסרים ואת חלקם איני מבינה. חלמתי 2 חלומות - חלום ראשון שאדם זר קטע לבעלי 3 אצבעות ביד ימין והשאיר לו את הגודל והזרת וכשהוא בא לדקור אותי הדפתי אותו והתגברתי עליו. חלום שני הייתי ברחוב עם הבן שלי... ופתאום ראיתי את הכלבה שלי רצה ללא חגורה וכמעט נדרסת הצלנו אותה בזמן שכלבים גדולים רדפו אחריה.תודה לתשובה

תשובה

בס"ד

שלום רב,

חלומות מושפעים ממחשבות וזכרונות שנמצאים בראש שמעורבים עם חוויות = קולות ומראות שאנו חווים במשך היום. לכן לא ניתן לפרש חלום מבלי לקיים שיחת בירור עמוקה ורחבה. אבל את יכולה לעשות זאת עם עצמך: תשתדלי להיזכר ברגשות וחוויות שעברו עליך לאחרונה, דברים שהרשימו אותך (אלו יכולים להיות גם נושאים שעלו בשיחה עם מישהו או בצפייה בסרט) מתוך כך להבין את פשר החלומות.

אם חלום מטריד אותך, הפתרון של חז"ל - לומר את התפילה הבאה בזמן ברכת כהנים:

"רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי שֶׁלָּךְ וַחֲלוֹמוֹתַי שֶׁלָּךְ, חֲלוֹם חָלַמְתִּי וְאֵינִי יוֹדֵעַ מַה הוּא. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהוָה אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁיִּהְיוּ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, בֵּין שֶׁחָלַמְתִּי עַל עַצְמִי וּבֵין שֶׁחָלַמְתִּי עַל אֲחֵרִים, וּבֵין שֶׁחָלְמוּ אֲחֵרִים עָלַי, אִם טוֹבִים הֵם חַזְּקֵם וְאַמְּצֵם, וְיִתְקַיְּמוּ בִי וּבָהֶם כַּחֲלוֹמוֹתָיו שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק, וְאִם צְרִיכִים רְפוּאָה רְפָאֵם כְּחִזְקִיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה מֵחָלְיוֹ, וּכְמִרְיָם הַנְּבִיאָה מִצָּרַעְתָּהּ, וּכְנַעֲמָן מִצָּרַעְתּוֹ, וּכְמֵי מָרָה עַל יְדֵי משֶׁה רַבֵּנוּ, וּכְמֵי יְרִחוֹ עַל יְדֵי אֱלִישָׁע. וּכְשֵׁם שֶׁהָפַכְתָּ אֶת קִלְלַת בִּלְעָם הָרָשָׁע מִקְּלָלָה לִבְרָכָה כֵּן תַּהֲפוֹךְ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, וְתִשְׁמְרֵנִי וּתְחָנֵּנִי וְתִרְצֵּנִי".

כתבות נוספות