שאל את הרב

איך להפסיק לראות סרטים רומנטיים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 25/01/23 18:58 ג בשבט התשפג

שאלה

אני רואה כל היום סרטים וסדרות בעיקר רומנטיים וכזה..

עברתי לפנימייה וב"ה זה עוזר אבל עדיין כשאני חוזרת הביתה אני כל היום במחשב:(

מה לעשות כדי להפסיק?

וזה גורם לי לחשוב כל מיני דברים ולהיות עצבנית..מה אפשר לעשות?

ועוד משהו אחרון..ראינו כמה בנות ביחד סרט רומנטי ומישהי אחת ממש הזדעזעה ולקחה את זה קשה..

אני יכולה אולי לעזור לה איכשהו?

וגם זה גרם לי לחשוב לאיזה מצב הגעתי זה ממש מבאס מה אני עושה כדי לחזור למצב הפשוט הזה כמו ההיא?

תודה!

תשובה

היי.

תיארת כל מיני תחושות שאת חווה בהקשר של צפייה בסרטים, ורומנטיקה. שווה לשים לנו בראש שטבעי שנרגיש שזה לפעמים לא טוב לנו וגורם לנו להיות עצבניות, או לחוות כל רגש אחר. זה בסדר לגמרי ומובן. חוץ מזה, רבים מאיתנו מתעסקים בנושא הזה, הוא מעניין, מסקרן, ומשפיע על רובנו, ואם לא, על כולנו. איך אומרים? אנחנו באותה סירה..

התחושות שלנו לא מורגשות סתם. אנחנו מושפעים מדברים שקורים לנו, שאנחנו חושבים או עושים אותם, או לא מאוד מרוצים מהם, ועוד כל מיני סיבות. זה כמעט תמיד יושב על משהו. שווה לחשוב על זה.

למשל, אפשר לחשוב על עצבים שאני מרגישה דווקא אחרי צפייה במחשב כל היום. אולי אני לא מרוצה מעצמי שזה מה שאני עושה כשאני חוזרת לבית? אולי אני מרגישה פחות נוכחת בבית דווקא כשאני חוזרת מהפנימייה ומצפה מעצמי להרגיש קצת אווירה ביתית? אולי התוכן של הסרטים מפריע לי? אולי... (כאן את מוזמנת להשלים משהו שאת חושבת עליו)

אז מה בעצם נוכל לעשות בשביל להרגיש טוב יותר עם עצמי ועם מה שאני עושה (או רוצה להפסיק)?

חשבתי על כמה דרכים שתוכלי לשקול:

1. לא לרוץ, אני לא בשיעור ספורט

קודם כל, כשאנחנו רוצים להפחית משהו בחיים שלנו, לא כדאי לעשות את זה בבום. זה סתם עלול להיות קשה, מתסכל, ולא שווה את המאמצים. שווה לזכור שתהליכים עמוקים נעשים בהדרגה. לאט לאט, שלב שלב. כשבכל שלב אנחנו מרגישים שלמים עם הפעולות שלנו, ומוכנים לעבור לשלב הבא בהתמדה.

אפשר לחשוב על זה כמו לעלות בבניין של 10 קומות, כשבכל קומה יש הרבה מדרגות. אם נרוץ את כולן במהירות שאנחנו לא רגילים אליה, נגיע מותשים בלי כוח לעלות לקומה הבאה. זה נראלי מבאס.

2. למלא את ה"חסר"

אני כותבת חסר כי כשאנחנו מנסים להפסיק משהו שאנחנו רגילים לעשות אותו, זה מרגיש לנו חסר. זה לא חייב להישאר בהגדרה הזאת של לתמיד. אחרי שממלאים את הזמן בדברים שטובים לנו, זה כבר לא חסר.

אז במקום לחזור לבית ולהיות כל היום במחשב אפשר להציע לעצמנו פעילויות אחרות לעשות על חשבון הזמן הזה. ככה גם נספיק דברים מהנים וגם לא נתבאס על עצמנו. חשבתי על שני כיוונים של דברים למלא בהם את ה"חסר" הזה.

- בדברים מהותיים- לספק לעצמי הסברים בנושא שיתרמו לי בהבנה של הרקע, לחשוב עם עצמי למשל איך צפייה בסרטים משפיעה עלי? האם זה טוב לי? מה זה ממלא בתוכי?

מצרפת לך קישור לתשובה מעולה באתר שיכול לכוון אותך

מחשבות רומנטיות וסרטים 'פחות מתאימים': למה זה כל כך נורא? https://www.makshivim.org.il/answer?id=1148827

באופן כללי יש באתר המון תשובות בנושא שאפשר להיעזר בהן על ידי חיפוש פשוט של מילה שאת מתעניינת בה. אפשר גם לרפרף כזה על תשובות שהועלו, זה גם יכול להיות מעניין ומלמד :)

- בדברים פיזיים- להוסיף לי תחומי עניין חדשים או נוספים- למשל צילום, אופנה, בישול ואפייה, ציור פעילות גופנית, אירובי, קרב מגע, או כל רעיון אחר שקופץ לראש.

3. לתת ולקבל

שאלת אם יש דרך לעזור לאותה חברה שהזדעזעה מדברים שראתה. קודם כל מדהים בעייני שאת חושבת עליה. היא לגמרי זכתה בחברה בוגרת עם לב טוב שרואה את האחר.

אני חושבת שדרך יעילה ומרכזית היא קודם כל הקשבה. להיות לצידה ולתת כתף תומכת לה ולמה שהיא מרגישה. לתת לה קצת לעכל, לעזור לה להבין שהיא לא לבד, שהיא מרגישה בסדר, גם אם היא עכשיו לא מרגישה עם זה מאוד בטוב.

דרך נוספת אפשרית היא- ממש לדבר איתה ולשאול אותה על דרכים שאת, כחברה, יכולה לעזור לה. יכול להיות שהיא תשמח לדבר על זה, לשתף אותך, לחשוב קצת ביחד על הדברים ולהציע רעיונות. את מוזמנת בשמחה להציע לה גם לדבר איתנו, או עם מישהו שהיא מרגישה איתו בנוח.

לסיכום, הרחבנו קצת על סרטים, רומנטיקה ומה שביניהם, הצענו להרחיב קצת את הידע והרקע על הנושא מנקודת מבט רוחנית, לעשות תהליך בהדרגה, לתת לנו פיצויים שווים, ולהציע תמיכה לי, ולאחר(ת).

מאחלת לך המון המון בהצלחה. את מדהימה וטובה בעיניי, מעצם השאלה שלך, וממה שחוויתי מבין השורות שכתבת לנו.

וכמובן, אנחנו כאן.

מוזמנת בחום לחזור אלינו דרך תשובה חדשה באתר בקישור הזה: https://www.makshivim.org.il/ask-away.

חוץ מזה, אנחנו זמינים גם בשיחת טלפון: כוכבית 8298, וגם בווצאפ במספר: 052-468-3927.

אל תהססי לשלוח הודעה, לעדכן איך הולך, להתקשר, או לשמור אותנו באנשי קשר.

נשמח לדבר איתך.

הילה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות