שאל את הרב

מנהלת סדיסטית

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 27/01/23 13:19 ה בשבט התשפג

שאלה

שלום רב כבוד הרב,

לצערי הרב, אני עובדת תחת מנהלת ששונאת בני אדם ומתעללת בי סדיסטית מזה שנים, לדוגמא, מפעילה את המיזוג על הקפאה בחורף בזמן שיודעת היטב שקר לי , או שמעירה לי על כל זוטה שאינה קשורה לעינייני עבודה, כמו למשל שימוש בשקיות לשם הבאת המזון לעבודה, מזיגת כוס מים שגורמת לה להשתנה, או על כל התעטשות או שיעול, צוחקת ולועגת לי מול אחרים בעבודה, איני עונה לה ואיני מדברת איתה אבל בפנים אני סובלת מאוד וכל חמלה לא עוזרת כי זה ממשיך לקרות מצידה, אני שואלת שוב ושוב את בורא עולם מה עליי לתקן בחיי שעליי לסבול זאת מידי יום כבר שנים רבות ובמה חטאתי, מתפללת ושואלת איך להתמודד ואיך אוכל לעבוד עם אנשים טובים.

תשובה

שלום וברכה

הלוואי וידעתי מהי הדרך הטובה ביותר העומדת בפנייך.

שהלוא עומדות בפנייך הרבה דרכים: לשתוק ולקבל את המצב; להתלונן על התעמרות בעבודה; לנסות ולדבר איתה על הנושא הזה; לקבל עצה מחברות לעבודה, וכדו'.

ואני כמובן לא מומחה ולא יודע מהי הדרך הטובה ביותר.

אולם, מה שאת עושה נראה לי אינו טוב, שכן את הפכת אותך מנפגעת לאשמה ומקורבן לאחראית. זה לא מקדם אותך. בוודאי שטוב לו לאדם להתפלל לריבונו של עולם כי יסייע לצאת מהמבוך הזה; בוודאי שטוב לו לאדם גם להתעורר כשקשה לו. אולם אלו דברים שנמצאים בסופו של תהליך. הדבר הנכון והטוב לעשות בראש ובראשונה הוא לפעול בדרכים שבהן פועלים בני אדם בתוך המציאות, ולבחור את אחת הדרכים שלמעלה, ולפעול לאורה, ולהתפלל לריבונו של עולם כי יסייע בעדך לצאת מהמציאות הקשה הזו.

כל טוב וישועה

כתבות נוספות