שאל את הרב

הסביבה מכשילה אותי בלשון הרע

חדשות כיפה חברים מקשיבים 22/01/23 09:12 כט בטבת התשפג

שאלה

אני רוצה להשמר מלשון הרע, אבל הסביבה מכשילה אותי אל שמיעת לשון הרע, וגוררת אותי לדבר לשון הרע בעצמי. מה כדאי לי לעשות?

תשובה

שלום לך!

איזו שאלה! ממש אחת השאלות הבוערות בימינו עם כל הרשתות החברתיות והתרבות של דיבור אחד על השני... רבים מאיתנו מרגישים שקשה להישמר מלשון הרע וגם לפעמים נכשלים בכך.

הדיבור שלנו הוא כלי אדיר – לטוב ולרע ואיזה כיף לשמוע שזה נושא שבוער ומעסיק אותך. זה לא מובן מאליו שאת רוצה להשתפר בזה אז שאפו! מורגש מהכתיבה שלך שיש בך התלהבות ותשוקה לחיות, שאת טובת לב, נדיבה, חכמה ועם אמונה חזקה.

אז מה אפשר אולי לעשות? הנה כמה כיוונים למחשבה...

אפשר להתחיל עם לשים לב לזה יותר ולהיות יותר במודעות לכך, לשים לב אולי סביב אלו אנשים או נושאים קשה לך שלא לפתוח ולרכל ולנסות במצבים אלה דווקא לדבר יותר ממקום מכיל ולא מרכל. לעשות צעדים קטנים כדי פחות לדבר דברים על אנשים אחרים.

ללמוד על זה קצת, מוזמנת ללמוד 'שמירת הלשון', 'החפץ חיים' או הספר 'רשו"ת הדיבור' של הרב שרלו. ספרים מומלצים שמדברים על לשון הרע ואיך להימנע ממנו.

למצוא שותפים לשינוי. לדבר על כך עם חברה או בן משפחה ולנסות יחד לחזק אחד את השני בשמירת הלשון. יותר קל 'לעשות דיאטה' (גם אמיתית וגם בדיבור) כשיש עוד אנשים שעושים זאת איתנו.

לרכל פחות על אנשים זה לא פשוט ולוקח זמן, ולכולנו יש נפילות אבל זה מוביל אותנו להיות לאנשים טובים יותר ומביא את העולם למקום טוב יותר! אשרייך שזה מעסיק אותך!

בנוסף לכך, כמובן שאת מוזמנת תמיד להיות איתנו בקשר ולדבר יותר על החוויה האישית שלך בשמירת הלשון, התקדמויות ונפילות – זה חלק טבעי מהחיים ונשמח לשמוע ממך. כך שבשמחה את מוזמנת לכתוב אלינו שוב או להתקשר למוקד במספר כוכבית 8298 או בווטסאפ: 052-468-3927 . נשמח לדבר איתך!

בהצלחה רבה רבה!

חזקי ואמצי,

מוריה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות