שאל את הרב

רגעי משבר ואמונה בה'

חדשות כיפה חברים מקשיבים 22/01/23 09:16 כט בטבת התשפג

שאלה

שלום, תבורכו על יצירת האתר!

אני עברתי ועוברת הרבה קשיים חברתיים, השנה התחלתי ללמוד בכיתה י' באולפנה חדשה ובאמת ברוך ה' ממש טוב לי ואני מודה עלזה בכל רגע ורגע!

אבל כמו בכל מקום, תמיד יש את הרגעי משבר, שאתה לא מבין מה חטאת שככה אתה צריך לסבול?! בזמן האחרון אני לא מצליחה להתקדם לשומקום, אני נמצאת במבוי סתום שבאלך להאמין שה' ולסמוך עליו אבל איך אני יכולה לסמוך עליו שאני ככ סובלת והוא זה שבתכלס גורם לזה? איך אני אמורה להאמין במישהו שאף פעם לא ראיתי ולא שמעתי?! על בסיס מה אני מאמינה?

תשובה

שלום לך!

ליבי איתך, מרגישה את הכאב שלך והמועקה שלך בלהיות במקום חדש ולא למצוא את עצמך עדיין מבחינה חברתית. זה ממש הגיוני שלוקח זמן למצוא חברות ולמצוא את מקומנו. גם אני ככה – אבל אז הקשרים שאני יוצרת הם קשרים חזקים ומשמעותיים שנמשכים על פני שנים.

הקב"ה שולח לנו הרבה אתגרים שאנחנו לא מבינים למה הם נפלו עלינו, אבל יש סיבה, וזה בא ללמד אותנו משהו. אני מזמינה אותך לקחת שאלה ותקופה זו כמנוף לבירור עצמי וכהזדמנות לחזק בעצמך את הכוחות המדהימים שבך ולפתח את מעגל החברים שלך.

כתבת שאת מרגישה במבוי סתום ושאת סובלת, תשובה זו בהכרח תהיה כללית ולא תתייחס למכלול החוויות שאת עוברת ולכן אני מזמינה אותך וקוראים נוספים ליצור איתנו קשר ולפתח איתנו שיח אישי אנונימי על מה שאתם עוברים.

אז מה בתכלס אפשר לעשות? הנה כמה כיוונים למחשבה...

לדבר על זה – אם זה עם משפחה, חברות, לכתוב מה את מרגישה, להתפלל על זה. פשוט לפתוח את הדיבור על זה ולשתף (גם אם זה לנייר או לקב"ה) במה שאת חווה, להוציא את זה החוצה. שלא ייצטבר כל כך הרבה ויעמיס ויעיק עלייך.

לצבור חוויות טובות. לעשות דברים שכייפיים לך ונותנים לך סיפוק. אם זה להכין אוכל שווה, לקרוא ספר, להתקשר לחברה או קרוב משפחה, לעשות ספורט, לצייר וכו'. פשוט לפנק את עצמך ולדאוג לעצמך שאת מתעדפת דברים שעושים לך טוב ומשמחים אותך.

אם הקושי קשור לעניין חברתי אז אולי לנסות לשנות טיפה גישה – להחמיא לבנות בכיתה. את אפילו יכולה לחשוב על מישהי ספציפית ולנסות מידי פעם לתת לה מחמאה קונקרטית ואותנטית. כיף לנו לשמוע מחמאות וזה מאד מקרב בין אנשים. כך שלשמוע מילה טובה זה נעים ויכול להוביל לקשר עמוק וקרוב.

זה לא פשוט לצאת ממקום של כאב, קושי וסבל – אבל בסוף גם לתקופות קשות יש סוף ודברים טובים באים במקומם.

בנוסף לכך, כמובן שאת מוזמנת תמיד להיות איתנו בקשר ולדבר יותר על החוויה האישית שלך במקום החברתי שלך התקדמויות וקשיים– זה חלק טבעי מהחיים ונשמח לשמוע ממך. כך שבשמחה את מוזמנת לכתוב אלינו שוב או להתקשר למוקד במספר כוכבית 8298 או בווטסאפ: 052-468-3927 . נשמח לדבר איתך!

בהצלחה רבה רבה!

חזקי ואמצי,

מוריה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות