שאל את הרב

חלום על מת

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 10/01/23 18:09 יז בטבת התשפג

שאלה

שלום כבוד הרב,

אמא של חברה שלי שנפטרה לפני שנה באה אליה בחלום אתמול בלילה, ובחלום היא נראתה בכיסא גלגלים עם פנים קצת מעוותות ושפתיים נפוחות, בד"כ היא הופיעה לה בחלומות בצורה רגילה.

האם זה אומר שהיא בצער?

תודה

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אני לא מתיימר לפענח חלומות,

כמעט תמיד, החלומות משקפים חוויות שהתרחשו בחיים הממשיים, אלא שהחלום מערבב נושאים שונים,

אפשר שחברתך ראתה זקנה בכיסא גלגלים, באופן לא מודע הזקנה הזאת הזכירה לה את אמא שלה שנפטרה והחלום ערבב הכל יחד.

אני יכול להמליץ על פתרון מקיף לכל חלום מטריד - יש בגמרא תפילת הטבת חלום – המופיע בסידורים, טוב לומר את התפילה בזמן אמירת ברכת כהנים או במקביל לברכת שים שלום של חזרת הש"ץ:

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי שֶׁלְּךָ וַחֲלוֹמוֹתַי שֶׁלָּךְ; חֲלוֹם חָלַֽמְתִּי וְאֵינִי יוֹדֵֽעַ מַה הוּא. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶֽיךָ, יְיָ אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁיִּהְיוּ כׇּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כׇּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, בֵּין שֶׁחָלַֽמְתִּי עַל עַצְמִי וּבֵין שֶׁחָלַֽמְתִּי עַל אֲחֵרִים וּבֵין שֶׁחָלְמוּ אֲחֵרִים עָלָי; אִם טוֹבִים הֵם, חַזְּקֵם וְאַמְּצֵם, וְיִתְקַיְּמוּ בִי וּבָהֶם כַּחֲלוֹמוֹת שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק; וְאִם צְרִיכִים רְפוּאָה, רְפָאֵם כְּחִזְקִיָּֽהוּ מֶֽלֶךְ יְהוּדָה מֵחׇלְיוֹ, וּכְמִרְיָם הַנְּבִיאָה מִצָּרַעְתָּהּ, וּכְנַעֲמָן מִצָּרַעְתּוֹ, וּכְמֵי מָרָה עַל יְדֵי משֶׁה רַבֵּֽנוּ, וּכְמֵי יְרִיחוֹ עַל יְדֵי אֱלִישָׁע. וּכְשֵׁם שֶׁהָפַֽכְתָּ אֶת קִלְלַת בִּלְעָם הָרָשָׁע מִקְּלָלָה לִבְרָכָה, כֵּן תַּהֲפֹךְ כׇּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כׇּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, וְתִשְׁמְרֵֽנִי וּתְחׇנֵּֽנִי וְתִרְצֵֽנִי. אָמֵן.

כתבות נוספות