שאל את הרב

מזל שקשור בשעת לידה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 10/12/22 22:20 טז בכסלו התשפג

שאלה

היי, אני בת 28, דתייה מאמינה מלידה (ומבחירה). עברתי לא מעט בחיים, ובזכות הקושי הצלחתי לעשות עבודה עצמית משמעותית באישיות שלי ומשם גם התחזקתי באמונה. אני מקדימה את זה לא כדי לתת קרדיט לעצמי, אלא כדי לנסות לבטא שאני מבינה כי "ייסורים" הם חלק מהעבודה שלנו בעולם הזה ואני משתדלת לקבלם בשמחה תוך ידיעה שהנסיונות שמגיעים אליי, מגיעים כי רק אני יכולה להתמודד איתם בצורה הכי טובה שיש (זאת ההסתכלות שאימצתי במהלך חיי).

עם זאת, שמתי לב לדבר שחוזר על עצמו פעם אחר פעם בכל מיני תחומים: כאשר אני מחפשת משהו- אין. ואם היה, הוא יוצא מהשיג ידיי. באופן עקבי. זה הגיע לרמות שבני משפחה וחברים קרובים שמו לב לזה והפך למעין בדיחה. זה מתבטא בדברים קטנים וחסרי משמעות, כביכול, שאתם אני מתמודדת, למרות האכזבה.

אך אני מרגישה את זה בצורה נורא חזקה בנוגע למציאת זיווג.

אני מתפללת ומבקשת כל יום, פעמיים ביום במשך שנים למצוא זיווג הגון וירא שמיים, התפללתי בקברי צדיקים, נותנת מידי פעם צדקה, קוראת כל יום את שירת הים, קראתי את שיר השירים במשך 40 יום פעמיים (80 ימים למעשה במצטבר), חזרתי אחורה לאנשים בחיי שאולי נפגעו ממני וביקשתי את מחילתם, אני מחפשת אקטיבית ובמהלך חיפושיי אפילו חיתנתי קרובת משפחה!

בהתחלה חשבתי שביש המזל קשור בשמי, אך הומלץ לי לא לשנותו, ואיני רוצה גם. אחר כך ניסיתי לקבל את הרעיון שאולי זה לא היעוד שלי, אימי טוענת שהיא חוותה לאורך חייה את אותו ביש מזל שהיא רואה אצלי ושייכה את זה לזמן הלידה מאחר וגם היא וגם אני נולדנו לאחר זריקת זירוז.

האם זה יכול להיות? אפשר לתקן את זה או לשנות משהו בזה? גדלתי על האמירה ש"ישראל מעל המזל" אך בנקודה זו נראה שביש המזל גבר. אני ממש משתדלת לקבל את המצב באהבה ולהזכיר לעצמי ש"הכל בעיתו וביזמנו", אך הכאב...זה סוג אחר שאיתו עוד לא מצאתי דרך יעילה להתמודד.

מתנצלת על ההקדמה הארוכה ומודה המראש על המענה.

תשובה

שלום וברכה

ראשית, אני מברך ומאחל כי תמצאי את פתח היציאה מן המבוך שאת חשה שאת נמצאת בו, ויאירו לך חייך.

איני בטוח שפנית לכתובת הנכונה. העולם הרוחני שאני שורה בתוכו מייחס חשיבות מועטה מאוד מאוד לזמן הלידה, לשמות, ולעניינים מעין אלה, ומייחס חשיבות מרובה לבחירה החופשית של האדם, להתמודדות שלו עם המצבים שהוא נמצא בהם וכדו'.

הדבר נכון בכל תחומי החיים, ונכון גם בענייני הזיווג.

בד בבד עם התפילות והמעשים הרבים שאת עושה כלפי שמייא כדאי לצרף לכך גם עניינים שנעשים על הארץ, למן ההסכמה לפגוש בחורים, דרך סדנאות שמשפרות את יכולת הדיבור וההקשבה, ועד לעניינים אחרים שעשויים להיות משמעותיים בין בני אדם, ושהופכים אותנו ליותר מכוונים לזוגיות.

זו הדרך שאני מציע לך לבחור בה. לא להסתבך בנושאי השמות או בנושאי מזלות, ובדיוק כפי שכתבת "אין מזל לישראל", אלא להתמקד במה שהופך אותנו ליותר מוכנים לזוגיות ויותר אטרקטיביים, ובדרך זו לחפש את הקשרים שיוכלו להיבנות מתוכך. לכל זה לצרף תפילה לריבונו של עולם כי יהיה בעזרך, וכך לפעול.

כל טוב וברכות מרובות

כתבות נוספות