שאל את הרב

איך לשים לעצמי מעצורים ולא להגזים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/11/22 01:34 כט בחשון התשפג

שאלה

איך לשים לעצמי מעצורים? אני יכולה לשבת לפתור חידה\ לאכול אוכל\ לראות סרט וכו' גם אם ברוב הפעמים אני לא רוצה לעשות את זה בכלל, זה לא נושא ספציפי כל פעם שוב נופלת לדברים שאני בכלל לא רוצה לעשות. איך אני יכולה לעצור את עצמי?

תשובה

שלום לך!

איזה שאלה! שאלת הדור שלנו. קשה לנו לשים מעצורים לעצמנו וכולנו מתמודדים עם זה במידה כזו או אחרת. ניכר מהכתיבה שלך שיש בך כוונות טובות, שאת רגישה ומנסה להשתפר. עצם הכתיבה על כך בטח לא היה פשוט וכבר שלב בהתפתחות שלך לטובת שליטה טובה יותר על דחפים – אז ישר כוחך!

אז מה אפשר לעשות?

זו עבודה לכל החיים אז תנסי לא לוותר לעצמך ולהמשיך לעבוד על זה. לראות סרטים, לאכול, סתם להימרח זה דברים טבעיים וכולנו צריכים לפעמים זמן קצת מת להתמודד עם החיים. השאלה היא לגבי המידה שבה עושים פעילויות אלה. את יכולה לחשוב עם עצמך מה מבחינתך כמות הזמן האידיאלי להשקיע בדברים האלה ולנסות להתמיד במסגרת זו.

בנוסף, את יכולה לחשוב על דברים משמעותיים עבורך שיכולים להעסיק אותך – לעשות ספורט, לצייר, לנגן, לטייל. לחשוב על משימות שחשובות לך וכשאת מתפתה סתם לבזבז זמן לנצל אותו למשהו טוב יותר.

אפשר גם לדבר על זה. לאגור את הכעס העצמי יכול להוביל לפורקן דווקא מתוך קושי בשליטה על דחפים. תמצאי אנשים שאת מרגישה בנח על זה ותשתפי אותם במה שעובר עלייך.

את ממש לא לבד, ויש רבים שמרגישים כמוך. וגם אנחנו פה לעזור, כמובן שאת מוזמנת תמיד לכתוב אלינו שוב, בקישור הבא: makshivim.org.il/ask-away

או להתקשר למוקד במספר כוכבית 8298 או בווטסאפ: 052-468-3927 . נשמח להיות איתך בקשר!

שולחת לך חיבוק מרחוק ומאחלת לך הרבה טוב!

בהצלחה רבה רבה!

חזקי ואמצי,

מוריה

כתבות נוספות