שאל את הרב

זוגיות בשיעור א': לנסות או לחכות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/11/22 23:39 כט בחשון התשפג

שאלה

שלום רב.

אני תלמיד שיעור א' בישיבה גבוהה, ישיבה נחשבת.

לאחרונה הכרתי מישהי שעניינה אותי מאוד שבעיניי תואמת את השאיפות שלי, גם בתחומים התורניים וגם בתחומים הגשמיים. אני מתלבט אם נכון להיות איתה בקשר.

אני יודע שאני עוד צעיר, ודווקא בגלל זה אני שואל. כמובן שאם אני מתכוון לקשר זה רק קשר לחתונה ולא שום דבר אחר. כמובן שתהיה שמירת נגיעה והליכה לפי כל כללי ההלכה, זה פשוט לי.

אבל אני לא יודע אם נכון מבחינת השלב שבו אני נמצא בחיים להכניס מישהי לחיים שלי, בחרתי לגדול בתורה ולהתעסק בפיתוח האישיות שלי השנה, ואולי זוגיות תפגע בזה. שמעתי מהרבה אנשים שאפשר לשלב, אבל זה לא נשמע לי נכון, ואין לי כוונה להתחתן בשיעור ב, זה נראה לי מוקדם מידי.

מהצד השני אני לא רוצה לפספס הזדמנות גדולה שיש לי עכשיו ולהפסיד את זה.

האם כדאי לי להימנע מלדבר איתה עכשיו כדי לא להגיע לקשר, או שלדעתכם זה אפשרי להיות בקשר וגם לגדול בתורה? ואולי יש דרך אחרת?

תשובה

שלום רועי.

שאלה מצוינת. לא בטוח שיש לה תשובה נכונה אחת. אנשים שונים יכולים לבחור לעשות דברים שונים בשלבים שונים. לחלק זה יעבוד ולחלק לא. זה כנראה מאוד אישי. לכן התשובה הזאת תהיה ערוכה בצורה של "אפשרויות ופיצולים": אם א', אז ככה. ואם ב', אז ככה. מקווה שזה לא יהיה מבלבל מדי.

מלבד זאת, ההחלטה שלך היא רק חצי מהתמונה. יש כאן גם את המחשבות והשאיפות שלה. לא ציינת האם לדעתך היא כן מעוניינת בחתונה בשלב הזה או לא. יכול להיות שאתה יכול לברר על זה, וככה לקבל יותר מידע.

אבל בוא נחשוב שניה על מצב כזה: נניח שתדבר איתה, אולי תציע לה לצאת, או אולי תדברו סתם ככה. ואתה תמשיך להרגיש שהיא מתאימה לך.

אפשרות אחת היא שגם היא תתעניין בך, ובשלב מסוים תרצה לצאת.

אפשרות שנייה: היא לא מעוניינת.

אז באפשרות 2, אם היא לא מעוניינת בך (עכשיו או בכלל) נפתרה הבעיה. לפחות כרגע. אתה יכול להמשיך ללמוד בידיעה שזה לא רלוונטי. אי אפשר לצאת עם מישהו שלא מעוניינת לצאת.. אולי יהיה לך קצת קשה בהתחלה לחוות את ה"דחייה", אבל זה יעבור.

אם היא כן מעוניינת, אפשר להמשיך ולערוך איתה איזה תיאום ציפיות: מה דעתך על חתונה בגיל כזה וכזה ובמצב כזה וכזה? מה הרווח, מה המחיר? אתה יכול גם לשתף אותה במחשבות שלך בצורה עדינה. להתלבט איתה. נשמע שהיא בחורה חכמה... גם אם אתם לא יוצאים רשמית, זאת שיחה ששני בני אדם יכולים לקיים. על חתונה בגיל צעיר, על שאיפות והתבגרות וכו'. זה שאתה בן והיא בת, לא בהכרח אומרת שאתם לא יכולים לחשוב יחד.

מה שיכול לקרות מכאן והלאה זה:

1. לאחר שתחשבו ביחד תגיעו למסקנה שאתם כן רוצים לצאת, ויכול להיות שכן תרצו להתחתן בתוך שנה למרות החששות שציינת.

2. תחליטו שזה לא מתאים (לך או לשניכם), ואז אתה "תיאלץ" לוותר על הקשר איתה, למרות שעדיין היא תמצא חן בעיניך מאוד, ואולי תרגיש תחושת החמצה, וחשש האם תמצא בעתיד מישהי כ"כ מתאימה.

במקרה הראשון, תוכל בהחלט להתייעץ עם הרבנים שלך בישיבה, עם חברים, ואפילו עם אנשי מקצוע, כדי שתוכל גם לקיים את הזוגיות שרצית, ומצד שני לא לשלם מחירים יותר מדי גבוהים "בגללה". כן לחתור לשאיפות הלימודיות, וכו'. תוכל גם לדבר עם תלמידי חכמים אצלנו במוקד שמכירים את הדרך הזאת, של לימודי תורה גבוהים לאורך שנים. הם ישמחו לייעץ לך ולהתלבט איתך. האם זה יצליח במאה אחוז? לא. אין ערובה לשום דבר במאה אחוז. אבל זה כן יכול להצליח.

במקרה השני, יש קושי מצד אחד אבל אולי גם תקווה מצד שני. כי החלטתם שזה לא מתאים עכשיו, אבל לא התחייבתם על שום דבר לגבי העתיד. ויכול להיות שבעוד שנתיים שלוש, זה יתאים לכם בדיוק להיפגש שוב ולדבר. האם זה בטוח יקרה? לא. האם יכול להיות שהיא תפגוד בינתיים מישהו אחר? כן. ואגב: יכול להיות שבעוד שנתיים שלוש אתה כבר תהיה במקום אחר, ופחות תרגיש שיש ביניכם התאמה. אי אפשר לדעת. אבל אתה עשית את ההשתדלות שלך! עשית את הניסיון.

באופן כללי, בבחירות ובפרט בדייטים, יש הרבה מחשבות על "גורל": מה יקרה אם זאת כן האחת, או לא האחת... זה יכול מאוד להטריד. אז אנחנו עושים את ההשתדלות שלנו, מתלבטים, מחליטים - וממשיכים הלאה. באמונה ובביטחון שהקב"ה איתנו.

מאוד מוזמן להמשיך לשתף אותנו ולעדכן איך הולך. אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

בהצלחה!

אוהד

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות