שאל את הרב

לימודים

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 06/11/22 18:13 יב בחשון התשפג

שאלה

שלום,

עד לפני שנה הייתי סטודנטית לעיצוב. פרשתי מהתואר באמצע הדרך מכיוון שהתחלתי להתחזק ברמה הרוחנית והרגשתי שלימודי העיצוב גשמיים מידי עבורי.

עלה רעיון ללמוד תואר בפילוסופיה בשילוב של אומנות וכרגע אני בתקופת לימודים למבחן הפסיכומטרי. לא קל לי בכלל, אך במהלך הדרך אני מרגישה זיקה שגדלה יותר ויותר לחיבור השורש היהודי ומתלבטת אם אכן תואר בפילוסופיה מערבית זה נכון בשבילי.

אני אדם שמאוד אוהב ללמוד. אוהבת לימודי רוח, ללמוד תאוריה ובכללי ללמוד על נושאים עמוקים שמתרחקים מהעולם הגשמי.

מה מומלץ לעשות? אני אדם שרוצה ללמוד ולדעת ולדון בדברים שמתרחקים מהגשמי, מהפיזי, מהפרקטי אבל יחד עם זאת אני לא רוצה שוב פעם להכנס לתואר ולהרגיש שהוא שוב לא בשבילי

תודה רבה

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

אמנם השאלות שאת מעלה הן נכונות מאד. נראה שכדאי לך להכנס ללמוד תורניים ברמה גבוהה (לא מכינה סתמית) אלא מקום שיש שם מדריכות רציניות שיודעות גם בתרבות המערב אבל יודעות ש" יפת אלוקים ליפת וישכון באהלי שם", כל החכמה והפילוסופיה המערבית היא מבני יפת שיש בה יפיפות מסוימת אבל חסרה את ההכרה הבסיסית של בורא עולם ומנהיגו. ורק מי שיש לו את ההכרה העמוקה הזאת של בורא עולם הוא זה שיכול לעמוד ולקבל את הדברים הטובים שבפילוסופיא של בני יפת ולחבר עם ההכרה האמיתית. על כן חפשי לך מקום לימוד כזה שהוא בעל רמה גבוהה כפי שמתאים לך, ולאחר מכן תמצאי את עצמך במערכת החיים.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות