שאל את הרב

אחותי קצת מתרחקת, ובא לי להיות כמוה...

חדשות כיפה חברים מקשיבים 09/11/22 16:31 טו בחשון התשפג

שאלה

יש לי אחות שהיא גדולה ממני בשנתיים ואני לומדת איתה באולפנה ובזמן האחרון שמתי לב שהיא קצת מתרחקת מהדת אני לא יודעת באמת כמה היא קרובה לה' אבל חיצונית היא הולכת עם בגדים קצרים והיא כנראה עם בנים ומסיבות אני לא יודעת בדיוק.

מצד אחד אני רוצה להיות צדיקה וקרובה לה' והחברות הקרובות שלי דיי כמוני אבל מצד שני אני נמשכת לדברים פחות טובים נגיד טיקטוק ובאלי לפעמים ללכת קצר... ולפעמים אני מסתכלת על אחותי וגם רוצה להיות ככה פתוחה אבל הרצון האמיתי שלי זה להיות קרובה לה' ללכת צנוע ולהקים בעז"ה בית טהור. אבל אני לפעמים קצת מקנאה בדרך שלה.

מה אני עושה עם כל הבילבול הזה זה משגע אותייייי

תודה רבה ואני אשמח שהשאלה לא תופיע באתר

תשובה

שלום לך ותודה על השאלה!

קודם כל אני רוצה להרגיע אותך ולהגיד שרובם ככולם של בני הנוער הדתיים מוצאים את עצמם באותו הקונפליקט ועם אותן התחושות (למען האמת יכול להיות שמי שלא חווה אותן כלל הוא קצת יותר חריג). מצד אחד הרצון לקרבה לקב"ה ולשמירה על הערכים עליהם גדלנו ובהם אנחנו מאמינים, מהצד השני קיימת תחושה שאצל אחרים הכול חופשי ומעניין יותר ושאנחנו בתור דתיים מפסידים משהו.

הרצון לחוות הוא דבר חיובי. אין למה לנסות לדכא או להחניק אותו, הוא חלק ממך. לפעמים יש לנו נטייה לראות את החיים הדתיים כאפורים ומגבילים, אבל שמירה על המצוות לא אמורה להיות כיסוי עיניים שמרחיק אותנו מהעולם ומצמצם אותנו. ההלכה אמורה לדייק אותנו ולנתב את הבחירות שלנו למקומות טובים יותר. למרות שאת רוב הדברים אפשר לחוות גם כאדם דתי, צריך להבין שיש דברים שאותם אנחנו נבחר לא לעשות כי הם פחות מתאימים לאורח החיים שלנו. זה אמנם לא תמיד כיף, אבל זאת בחירה, ובכל בחירה שאדם בוחר הוא קצת "מפסיד" דברים אחרים. במקום זה תזכירי לעצמך שההפסד הוא שולי מול הרווח- חיים של משמעות ושמחה בדרך שבה את מאמינה.

ממה שאת מתארת נראה כי הרצונות הסותרים גורמים לך להרגיש מבולבלת וקצת מתוסכלת, תנסי לחשוב על זה שהמצב הזה הוא שלב בדרך לבנות עקרונות חזקים יותר ולקדם את עבודת ה' שלך לרמה אמתית וגבוהה יותר. הקשיים האלה לא מגיעים סתם בגיל ההתבגרות, בגילאים צעירים יותר אנחנו מקבלים את האמונות עליהם גדלנו בצורה פשוטה. ככל שמתבגרים זה כבר לא מספיק, צריך לעלות שלב ולרכוש את האמונה בעצמינו והכאבים האלו הם כאבי גדילה.

אז מה אפשר לעשות?

למצוא חלופות

להיות דתיה לא אמור למנוע ממך להיות אדם מעניין ופתוח. את יכולה לנסות להרחיב את תחומיי העניין שלך, לטייל ולהכיר אנשים חדשים. גם כשאת מוצאת את עצמך מתוסכלת מדברים שאת רוצה לעשות אבל את מרגישה שהם לא מתאימים, את יכולה לנסות לעשות אותם בצורה שלא נוגדת את הערכים שאת מאמינה בהם. למשל אם את אוהבת את טיקטוק בגלל הריקודים את יכולה להירשם לחוג.

לחזק את הקשר עם אחותך

הזכרת את אחותך ואת העובדה שאת לא ממש מבינה את ההתנהגות שלה. כדאי לזכור שאחותך היא אישיות נפרדת ממך וכל אחת מכן יכולה לבחור את הבחירות שמתאימות לה. כדאי שתדברי איתה על התהליך שהיא עוברת ותשתפי גם אותה בתחושות שלך. העובדה שהיא עושה דברים אחרת לא צריכה להשפיע לרעה על הקשר שלכן.

להתייעץ

בשאלות על אמונה תמיד כדאי להתייעץ כדי לברר ולהעמיק את הדרך שלך, את יכולה לדבר עם רב, מורה או מדריכה. הזכרת שרוב החברות שלך נמצאות באותו המקום, ייתכן שהן גם מרגישות דברים דומים. את יכולה לדבר איתן על דרך ההתמודדות שלהן ולחפש פתרונות יחד.

בכל מקרה אפשר תמיד לפנות אלינו בטלפון כוכבית 8298 לספר איך הולך, לעדכן, וגם להיעזר באנשי המקצוע במוקד בכל שאלה. אפשר גם בווטסאפ, במספר: 052-468-3927. וכמובן גם לשאול שאלות נוספות באמצעות האתר makshivim.org.il/ask-away . נשמח לדבר אתך!

בהצלחה!

עדי

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות