שאל את הרב

זמני תפילה וקושי מסויים בהבנה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 23/10/22 01:01 כח בתשרי התשפג

שאלה

שלום, כבוד הרבנים, אני מתפלל כול בוקר תפילה לרפואה שלימה להורים ואני קצת בתסבוכת לגבי התפילה ואמירת שם מדוייק, לאבא שלי השם משפחה הוא מאוד שונה מפעם לפעם, בדרך כלל זה קובץ', פעם זה קובץ, וגילינו שעל הקבר של סבא רבא שלי השם משפחה הוא כהן, עכשיו אבא שלי עבר ניתוח שברוך השם הסתיים בשלום וגם הייתי שמח עם הרבנים יברכו אותו להחלמה מהירה ושצלח הניתוח זה ניתוח של עמוד השדרה, אני רציתי לדעת האם אני יכול להגיד משה בן פלוני ולהגיד את השם שלו ושם משפחה אחר באותה תפילה או שאני צריך להתפלל עוד הפעם ולהשתמש בשם משפחה שונה כדי שזה ייחשב, אני מאוד מאוד אוהב את ההורים אני רוצה שכול תפילה תיחשב אני פשוט מסתבך עם שם המשפחה, אני רוצה להתפלל כול יום כדי שאבא שלי יחלים, רק אני לא יודע עם התפילה תחשב עם אני יעשה טעות בשם.

ולגבי הלילה, זה משנה עם אני קורא תהילים לשמירה על הוריי לפני 12 בלילה או אחרי? כי בראש שלי בתור אחד שנכנס לדת מאוד הרבה זמן אני רציתי לדעת עם כשאני קורא מ12 בלילה התפילה מחזיקה למחר? מה שאני מנסה להגיד זה שאני רוצה לדעת עם לתפילה יש זמן מסויים שצריך לקרוא עוד הפעם.

תודה.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

רפואה שלמה לאביך שיבריא וישוב לאיתנו בע"ה בתוך שאר חולי ישראל.

אין להזכיר כלל את שם המשפחה רק את שם האבא ואמו, שם משפחה אין לו משמעות (כמעט) ביהדות.

אם אתה אומר תהילים עבור חולה אפשר לומר בלילה, ועדיף לאחר חצות. אבל אין משמעות לאיזה יום התהילים אלא תמיד הלילה נמשך אחר יום המחרת.

רפאוה שלמה

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות