שאל את הרב

איך להתגבר על בן שהכרתי ולצאת לדייטים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 11/10/22 00:33 טז בתשרי התשפג

שאלה

ערב טוב,

אמרתי שאולי תיהיה לכם תשובה בשבילי:)

אני בתקופת הדייטים לשמחתי (:

ויש לי מישהו מהיישוב שבעבר היינו בצוות הדרכה ביחד, ורכזי חב"ב.

וכמובן כמו בת רגילה חשים רגש כלשהו.. וגם מרגיש לי שעד היום זה המשיך איתי לתקופות, ואני רוצה להגיע בעז"ה נקייה לחתונה..

והשאלה היא איך מבינים שזה רלוונטי? או אפילו איך אפשר לשחרר את זה לגמרי ולהיות נקיים מיזה?

תוכלו לייעץ לי בבקשה מה נכון לעשות?

תודה רבה!!

תשובה

שלום תהילה.

זה מאוד טבעי להרגיש. וטוב שאת מכירה בטבעיות הזאת. לפעמים מפתה להדחיק, אבל יותר חכם להרגיש ואז לבדוק: איך לעבד את הרגש? מה לעשות איתו?

בטבע אין ואקום. כשמוציאים דבר אחד, משהו אחר חייב להיכנס במקומו. ולכן לנסות למחוק דברים זה קשה. גם רגשות. מה שכדאי לעשות זה כמו בלוח מחיק: כשכותבים על כתב יבש בלוח עם טוש מחיק, קל יותר למחוק. כשיהיו לך עוד מערכות יחסים משמעותיות עם בנים, ממילא הרושם של הקשר שהיה לך עם הבן הזה - ייחלש קצת. הקשר איתו לא "ייעלם" ויתבטל, אבל הוא יהיה פחות נוכח. כך תובלי להיות מאוד נקייה ורגועה כשתפתחי את הקשר עם הבחור שתצאי איתו.

אגב: גם אחרי שתתחתני את תפגשי בנים. בעבודה, באוטובוס, בשכונה.. האם כולם ייראו וירגישו לך כמו קלקר? לא. הם בני אדם, ויהיו לך כלפיהם רגשות מסוימים. אחד יעורר משיכה בגלל שהוא חכם, אחר בגלל שהוא צדיק, שלישי בגלל שהוא חתיך... זה מאוד טבעי. ובכל זאת, אין מה לחשוש. בגלל שתמיד יש לך את הכוח לדבר עם הרגשות האלה, ולקבל החלטות. למצוא בבן הזוג שלך את המרכיבים האלה, ולבטא מולו את המשיכה הזאת. ולא מול האנשים האחרים. וגם הוא יראה בנות אחרות, וירגיש דברים, ובכל זאת ימשיך לבחור להיות איתך ולאהוב אותך באופן מיוחד.

לסיכום: להרגיש זה טוב. וטבעי. ויומיומי. טוב לדבר עם עצמנו ועם אחרים על הרגשות שלנו, וככה לברר לעצמנו מה אנחנו מרגישים ומה כדאי לנו לעשות. יש לנו גם את היכולת לפתח ולהגביר רגשות מסוימים בתוך קשר. למשל, לצאת לדייט (גם אחרי החתונה). למשל, לבלות זמן איכות עם הילדים. וגם לחוות רגש לבדי, גם בתוך קשר (למשל, לצאת לרכיבה על אופניים בלי בעלי). ככל שתשחקי עם מגוון האפשרויות, תרגישי יותר בשליטה ופחות בלחץ.

מאוד מוזמנת להמשיך ולדבר איתנו על הנושא, ולקבל עוד כלים טובים להתנהל עם הרגשות באופן יומיומי. אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

ומומלץ במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

בהצלחה!

אוהד

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות