שאל את הרב

נפרדנו, ולא מצליחה למלא את החלל והזמן הריק

חדשות כיפה חברים מקשיבים 09/09/22 01:01 יג באלול התשפב

שאלה

הכרתי מישהו, ילד מקסים ואני אוהבת אותו כל כך, קיבלנו החלטה (שהגיעה בעיקר מהכיוון שלו) שצריך להפרד כי בגיל הזה זה לא מתאים ואפילו ששנינו אוהבים אחד את השני וחושבים שזה לחלוטין יכול ללכת לחתונה בשנה וחצי הקרובות מפאת הגיל וזה שהוא מתכוון ללכת לישיבה זה פשוט צריך להסתיים.

במהלך התקופה שהייתי מדברת איתו הצלחתי להתחזק, להפסיק לראות טלוויזיה ואפילו מחקתי את האינסטגרם והטיקטוק, לא שהוא דחף אותי או משהו.. להפך! פשוט שרוב הזמן דיברתי איתו ואם עד היום רציתי היפותטית למחוק את האפליקציות הללו אז עכשיו גם היו בי הכוחות נפש..

הבעיה היא שעכשיו, כשאנחנו לא מדברים, יש לי חלל ריק.. יש את בית ספר אבל הוא נמצא שם, איתי, בכיתה. לא מועיל משהו.. ולאחר בית ספר? יש לי את מדא, הוא גם שם אבל לא פעיל כמוני אבל גם מדא תופס לי זמן מוגבל מהשבוע.. אני מוצאת את עצמי יושבת וקוראת את הצ'אט שלנו באובססיביות - פשוט כי אין לי שום הסחת דעת שתתן לי קצת לשכוח, ולהפך יש לי המון זמן פנוי.. יותר מדי. אני פשוט לא יודעת איך למלא אותו

אשמח לעצה.

תשובה

היי.

אני שמחה שאת פונה אלינו ומשתפת אותנו במחשבות שלך.

את מעלה כאן נושא חשוב ומעניין, שהרבה פעמים אנחנו פוגשים בו לראשונה בגיל ההתבגרות ומתנסים בו בצורה כזאת או אחרת.

אני חושבת שהרבה אנשים מפרידים בין נושא האהבה והזוגיות לבין נושא קשור לתחושות של משמעות ביום יום. לפעמים נראה לנו כי תחושת המשמעות תהיה מלאה רק כשנמלא את הלו"ז שלנו בתחביבים, בהתנדבויות, בעבודה ובלימודים, ואילו שחיי האהבה שלנו הם משהו אחר ונפרד לדברים האלו ואין קשר בין השניים.

אבל בעיניי הדברים קשורים זה בזה קשר חזק וישיר. ואני אסביר את הכוונה שלי.

לא מעט אנשים מרגישים שכשיש בחייהם אדם שממלא להם את המקום של אהבה הם מרגישים יותר שקטים, יותר עסוקים ושהחלל הזה שדיברת עליו באמת מתמלא פתאום. לפעמים אפילו אנחנו מרגישים שדברים נעשים יותר קלים כמו שתיארת, תחושת כל יכולות שכזו.

באמת להרגיש נאהב ולאהוב מישהו גורם לנו להיות הרבה פעמים מלאי אנרגיה ותחושה שאנחנו משמעותיים ונחוצים בעולם.

אז בעיניי מה שאת מתארת הגיוני מאוד. הכרת ילד מקסים לפי מה שסיפרת, ואהבתם אחד את השני, טבעי שהרגשת יותר מלאה בעניין ומשמעות.

אבל באמת לפעמים בחיים יש לנו עוד שיקולים שנכנסים לסיפור, ונשמע שהוא החליט מתוך כל מיני שיקולים שנשמעים על פניו באמת בוגרים (ואולי את מסכימה איתם יותר, או פחות) שאתם צריכים כל אחד ללכת לדרכו כרגע.

וברגע אחד החיים באמת יכולים להרגיש ריקים יותר לפתע, ונפתח ממש חלל כמו שתיארת (אהבתי את התיאור שלך, הוא נשמע יפה ומדויק לתחושה)

אז עכשיו את רוצה למלא אותו בחזרה. אני חושבת שיש לא מעט דברים שאפשר לעשות כדי לשפר את ההרגשה שלך, וגם באמת כדי למלא את הזמן הפנוי ואת התחושה שהופיעה בעקבות השינוי.

1. קבלה של המציאות עכשיו כמו שהיא- נכון, הייתה לכם תקופה ביחד, הוא מילא לך חלק בחיים, הרגשת נאהבת ואוהבת. אבל אל תשכחי שהיו לך חיים מלאים גם לפני זה, פשוט עכשיו כשאין לנו משהו שהיה לנו, אנחנו הרבה יותר נרגיש בחיסרון. אבל אם נקבל את המציאות כרגע כמו שהיא, ונקבל אותה באהבה ולא נתבאס עליה, בעיניי זה צעד ראשון שיכול מאוד לעזור ולהקל, לשחרר מחשבות כמו "מה היה אם..." או "איך רק לא מזמן המציאות שלי נראתה אחרת".

2. האם אפשרי להגדיל את הפעילות שלך במד"א? אם זה עושה לך טוב אולי תוכלי לעשות יותר משמרות, או להרחיב את הפעילות שלך שם. התנדבות באמת עושה טוב בלב, נותנת תחושת משמעות גדולה וסיפוק ולכן בעיניי זה שיש לך את ההזדמנות הזו שם, אפשר לנצל את זה ולהגדיל לפי ההרגשה שלך את מרחב הפעילות בה.

3. אני מאוד יכולה להבין את עניין הקריאה של ההודעות שלכם בצ'אט, אבל זה באמת נשמע כמו איזשהו עיסוק שנוח לנו לברוח אליו כשנהיה קצת קשה, אבל הוא לא בהכרח עושה לנו טוב.

את יכולה להעביר את השיחה לארכיון בטלפון, שלא תופיע לך על הצג. או אפילו להחליט להעתיק את השיחה למסמך במחשב ולמחוק אותה מהטלפון- וככה היא לגמרי נשמרת, אבל לא במקום כל כך נגיש.

יש כל מיני פתרונות בפלאפון כדי להרחיק מאיתנו דברים שמסיחים ומושכים את תשומת ליבנו, את יכולה לבחור אחד שיקל עלייך וככה להיכנס פחות לשיחות איתו ואולי זה יעזור לך להרגיש טוב יותר ולא לשקוע לשם.

4. פגישות עם חברות- הרבה פעמים זה עוזר להיות בחברת אנשים שמסיחים את דעתנו ושמזכירים לנו שיש עוד עניינים שקורים לאחרים בחיים, ככה אנחנו יכולים פחות להתעסק בעצמינו ובקשיים שלנו.

את יכולה כמובן גם לשתף חברה במה שעובר עלייך ואז זה יכול לגרום לזה שתרגישי עם זה יותר בחופשיות ובנוח.

5. תחביבים- ספורט, נגינה, כתיבה, ללמוד קורס אינטרנטי, לבשל, לאפות, לצייר, לעשות יוגה. ועוד ועוד רעיונות שעולים לי לראש כשאני חושבת מה הייתי עושה אם היה לי זמן פנוי עכשיו שהייתי רוצה למלא. בסוף בעיניי את יכולה לבחור משהו אחד או שניים ופשוט לרוץ עליהם, ממש להחליט שאת שמה לעצמך את זה כמטרה של פעמיים שלוש בשבוע שאת משקיעה בזה, וזה ברגע ימלא לך את הזמן במשהו שעושה לך טוב וכיף.

6. דבר אחרון שחשוב לי להגיד- אולי זאת לא בדיוק עצה פרקטית, אבל זאת איזשהי חשיבה שגם לי עוזרת במצבים כאלה. מה שאת עוברת עכשיו זה דבר טבעי שלא מעט אנשים עוברים אחרי פרידה. כל כלי שתקבלי עכשיו, כל דבר שתביני עם עצמך, כל שיחה עם אדם על העניין- כל אלו הם מתנה והם יוסיפו לך לארגז הכלים עוד דרכי התמודדות בחיים שלך למשברים, לקשיים ולאתגרים.

אז זה אמנם קשה, כי את בעיצומה של התקופה הזאת וזה יכול להיות מורכב, אבל בסוף את תצאי ממנה טובה יותר, חזקה יותר, ומכירה את עצמך יותר. חשוב לזכור את זה.

לסיכום: תיארת בשאלה שלך מחשבות ותחושות חשובות בנושא אהבה, פרידה, חלל וזמן פנוי שלפתע נהיה. השאלות האלה הרבה פעמים מעוררות בנו עוד תהיות לגבי מי אנחנו בעולם, מה חשוב לנו, מה התחביבים שלנו, איך אנחנו ממלאים את הזמן הפנוי שלנו, איך אנחנו יוצרים תחושת משמעות.

יש כל מיני דברים שאפשר לעשות כדי להקל על התחושה. קודם כל לקבל את המציאות כמו שהיא יכול מאוד לעזור, ההבנה שזאת המציאות החדשה ואיתה נתמודד ואליה נתרגל לאט לאט. בנוסף לזה אפשר להגדיל את הפעילויות שאנחנו כבר עושים. אם זה עבודה- לעבוד יותר. אם זה התנדבות- להתנדב ביותר משמרות ולנסות לעזור עוד. כלומר לקחת את מה שיש ולהרחיב.

דבר נוסף שניתן לעשות זה להגביל את היכולת לקרוא שיחות שלכם בצ'אט כדי להקל עלייך בתחושה היום יומית, ובמקום זה למשל להיפגש עם חברות ולשמוע קצת צרות ועניינים של אנשים אחרים וככה להסית את המחשבה שלנו מעצמנו. גם לפתח תחביבים יכול לעשות את אותה הפעולה ולגרום לנו לתחושה טובה יותר. ולבסוף עוזר גם להחזיק את המחשבה שגם אם אנחנו עוברים תקופה מורכבת אנחנו מכניסים לארגז הכלים שלנו עוד כלים להתמודדות והופכים את ההתמודדות הבאה בחיים שלה לקלה יותר לרוב.

בכל מקרה, את מוזמנת לשוב ולפנות גם אלינו, בווטסאפ: 052-468-3927, ובמוקד הטלפוני בכוכבית 8298. וכמובן בשאלה חדשה באתר.

בהצלחה!

חן

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות