שאל את הרב

מחפשת זוגיות כבר כמה שנים ללא הצלחה - מה עושים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 04/09/22 15:53 ח באלול התשפב

שאלה

שלום

יש בעיה שנורא מטרידה אותי ואני לא יודעת איך להתגבר עליה.. אני מחפשת זוגיות כבר כמה שנים ללא הצלחה.. אני יודעת שהבעיה בי אני יותר מדי ביישנית וקשה לי להיפתח כנראה זה בגלל ששמרתי על עצמי בעבר מאוד מבחינת פתיחות ודיבור עם גברים ועכשיו כשאני כן צריכה להכיר ולהיפתח אני נסגרת.. אני מתפללת כל יום שאלוקים ימצא לי את הזיווג ואדם שידע להכיל את הסיטואציה ושאצליח להרגיש בטוחה ושהכל יזרום .. מה היית ממליץ לי לעשות?

תשובה

שואלת יקרה שלום!

קוראת את השאלה שלך ומתרגשת כל כך מהרצון הטהור לבית, מהכנות, מהשמירה על עצמך במשך הרבה שנים. בטוחה ש"לפום צערא אגרא", לפי הצער- כך השכר ובוודאי הטהרה הפנימית שלך ראויה לשכר גדול.

בואי ננסה לעשות קצת סדר.

זוגיות

העולם הזוגי או בכלל המפגש עם מישהו מהמין השני מזמן לנו מפגש בלתי אמצעי עם עצמינו. מפגש כזה בד"כ משמש כמעין מראה לעצמינו, לחולשות, לחוזקות, למידות שאנו צריכים לעבוד עליהן. לא פעם אנשים מוצאים את עצמם למדים, גדלים ומתפתחים דווקא מאותם דייטים שלא צלחו, כי כשאנו באים למפגש כזה עם אוזן כרויה, נוכל לשמוע ולפגוש דברים בנו ולהכיר את עצמינו בצורה יותר טובה.

למה אני אומרת כל זאת?

אני רוצה להציע לך הסתכלות קצת שונה. אמרת שהבעיה היא בך, כי את ביישנית, וכרגע נראה לי שהדייטים הם פשוט מין מכשול ענק שאת רוצה לעבור. נכון? אני בטוחה שאם הייתי מבקשת ממך לתאר לי אותם כנראה היית ממשילה אותם להר גדול, ואת שם קטנה בקצה ההר וצריכה לעבור אותם.

הסתכלות כזו מחלישה אותנו. היא לא מאפשרת לנו להיפגש מתוך כוח ושמחה.

נסי לדמיין את עצמך צועדת בשביל ארוך, שביל מלא בעצים, צמחים יפים, פרחים וגם קוצים, ההליכה בשביל היא ארוכה ואת לא יודעת מה בסופה, אבל כל צעד שאת פוסעת אומר שאת מתקדמת. כך גם את היום. אם נסתכל על הדייטים כעל הזדמנות לפגוש את אותם מקומות בתוכך, כמו הביישנות וחוסר הפתיחות שלך מול גברים, זו תהיה הזדמנות יקרה מפז עבורך לעבור עוד ועוד פסיעות בשביל שתיארנו.

ביישנות

ביישנות היא אחת התכונות בה עמ"י ניחן. "ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים..". בעולם בו כל אחד רק רוצה להשמיע את מילותיו, הקב"ה מאדיר את השקט. את הענוה, הצניעות. ענווה כזו היא בסיס כל כך רחב ויציב לזוגיות ארוכה ועמוקה, לכן אני רואה את זה כזכות בשבילך, שאת באה עם המידה הזו למפגש הזוגי ובכלל. לכן אני קודם כל רוצה להרגיע אותך שהתכונות שלך הן נפלאות ויקרות. לא רק זאת, אלא גם שהבעל שלך יאהב אותך מאוד עם מה שאת ועל כלל מי שאת. על הביישנות, על הצניעות ועל הטהרה הפנימית שלך. ריבונו של עולם ברא אותך מעצם היותך שייכת לאיש אחד בעולם וכך גם הוא כלפייך.

כלים

אבל יחד עם זאת, אם נחזור למשל השביל שאנו פוסעים בו, לעיתים יש קוצים או סבך של עצים שמקשים עלינו בדרך, ולכן אנחנו רוצות לנסות להקל עלינו. להמעיט את הקושי. עצים כאלה הם יפהפיים אבל לא בהכרח יתאימו לשלב שלנו בשביל. כך גם את. נשמע שהביישנות גם מקשה עלייך, להיפתח, להיקשר, לפגוש.

לכן הייתי קודם כל מציעה לך לזכור שאת לא באה למבחן ולא באה להוכיח שום דבר, את באה רק לפגוש. להכיר. את יכולה אפילו באחד הדייטים הקרובים שלך להחליט ממש כך שאת באה עכשיו רק להנות עם האדם שמולך. את לא באה להתחתן איתו, את לא באה לבדוק אם אתם מתאימים לחתונה, אלא רק להנות. את יכולה להסתכל על זה כעל משימה שקיבלת- לבלות שעתיים עם האדם שמולך רק כדי לפגוש אותו, לשמוע, בלי להתחתן ובלי לחשוב בכלל על קשר רציני.

כשבאים ככה, הרבה פעמים הלחץ העמוק שנתונים בו והצורך להוכיח ולצאת מאיזור הנוחות שלי כביישנית, יורדים בהדרגה, ואת רואה את הדייט כדבר הרבה פחות נורא ממה שחשבת.

קחי לך את הדייט הבא כמשימה כזו, רק להנות, את יכולה להתייחס לזה ממש כמו לאיזה ציווי אלוקי שהקב"ה אסר עלייך להתחתן עם האדם הזה ואת רק באה להנות איתו. בטוחה שתגלי פתאם דברים חדשים על עצמך.

כלי חשוב נוסף הוא הכנה מראש. ביישנות הרבה פעמים מתעצמת דווקא בסיטואציה לא מוכרת, ולכן אני מאוד מאוד ממליצה לך לשבת בבית עם עצמך מול מראה ולדמיין- לדמיין את עצמך בדייט עם בחור כלשהו. מה את לובשת? איך השיער שלך נראה? לאן אתם יוצאים?מה את אומרת לו? מה הוא אומר לך? את יכולה ממש לנהל שיחה מול המראה ובה לספר על עצמך, ולהשלים אותו בראש.

הכנה כזו מאפשרת לנו להילחץ פחות בעת הדייט, כי זה משהו שעברת כבר. את יכולה לדמות את זה לסימולציה לפני בחינה גדולה, היא מאפשרת לנו להתכונן כמה שיותר למה שיהיה.

ואם בכל זאת את מרגישה שאת עדיין צריכה עוד עזרה, אני ממליצה בחום גם לנסות לשקול עזרה במכוונות לזוגיות. יש היום מאמנות, יועצות ומטפלות רבות שזה תחום מומחיותן, ואם חכמה ירדה לעולם דווקא בדורינו דרך אנשים חכמים, אז זו לא בושה להיעזר. את יכולה לראות את אותם אנשים כמורי דרך, כעוזרים בשביל הארוך בו את עוברת עכשיו, ואנשים כאלה יכולים לעזור לך בו.

ומה הכי חשוב?

תתפללי על זה. תבקשי מריבונו של עולם שתמצאי חן וחסד בעיני כל רואייך, ושהמפגש ביניכם יהיה פשוט, בהיר וטוב. אני בטוחה שהוא בדרך אלייך. קצת סבלנות יקירה והוא יבוא.

בהערכה רבה,

ומחזקת אותך מכאן בדרכך, בעצמך ובתכונותייך.

נעה

כתבות נוספות