שאל את הרב

איך להפסיק להשתמש במיניות ככלי להשגת מטרות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 04/09/22 03:12 ח באלול התשפב

שאלה

ערב טוב

קודם כל תודה רבה על כל מה שאתם עושים זה ממש עוזר!!

יש לי חברה טובה שלא מבינה את חשיבות הגוף שלה ועל החשיבות שלה בתור בן אדם. היא כאילו מוכנה לעשות הכל כדי לקבל דברים שהיא רוצה.

היא מפלרטט עם אנשים כדי לקבל משהו וכו

בקיצור היא עושה כאילו מוכרת את עצמה בשביל כלום.

אתם יכולים אולי להסביר למה לא? מה החשיבות של הגוף שלה? מה החשיבות שלה?

ואולי יש לכם המלצה על ספר לקרוא בנושא הזה?

תשובה

שלום לך.

וואוו איזו שאלה. לא קל לפנות ולשאול על שאלות רגישות במיוחד כשעוד נמצאים בגיל תיכון... נשמע שאתה חבר טוב ומנסה לעודד חברה טובה להכיר את עצמה ואת הכוחות שבה. ניכר מהכתיבה שלך שאתה רגיש, חברותי, ירא שמיים ומאמין בטוב שיש באנשים. אלה דברים לא מובנים מאליהם אז סחטיין על האומץ לכתוב ולהביע את עצמך!

בעידן המודרני (או הפוסטמודרני) לצערי מאד קל להיתקל במיניות שהיא גם לפעמים זולה. החברה המערבית מעודדת לבוש בצורה מסוימת, יחס לגוף כדבר יפה ונעלה שטוב שלא לסגור אותו במחיצות של מלבוש ולהיות כמה שיותר "עצמנו" ללא מסכים (למרות שאנו רודפים אחרי המסכים, הלייקים והצפיות שהם לא לגמרי "ממשיים").

כולנו חלק מהשיח והתרבות הזו ובנות רבות רואות בתרבות זו משהו זוהר ומושך, כך שהן יתלבשו וידברו בצורה מסוימת. לכל אחת ואחת הדרך שלה להתבטא וכל אחת תסלול את דרכה ליחס שלה לגוף שלה. יש את גבולות ההלכה מה אסור כגון לבוש בסגנון מסוים, הלכות ייחוד ושמירת נגיעה, אך בין לבין יש תחום אפור מאד גדול.

מיניות וצניעות הם נושאים מאד מורכבים וטעונים רגשית, לכן כדאי לגשת לנושא זה מול חברה שלך בצורה רגישה ומסויגת. הספר "מה את מבקשת: ספר על אהבה וגוף" של הרבנית אוריה מבורך ממש מתייחס לנושאים שכאלו על צניעות ומיניות נשית. אני מאד ממליצה לך לקרוא אותו. זה ספר שנכתב בעיקר לציבור הדתי הנשי אך אני מכירה לא מעט גברים שקראו אותו, נהנו ממנו ונתן להם "חומר למחשבה". פרקים מתוכו אפשר למצוא באתר חברים מקשיבים:

https://www.makshivim.org.il/blog/categories/%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%A6%D7%A0%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%AA

תשובות של הרבנית בנושאים הללו זמינים גם הן באתר:

https://www.makshivim.org.il/blog/categories/%D7%A9%D7%95-%D7%AA-%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA

בנוסף לכך, כמובן שאתה מוזמן תמיד לכתוב אלינו שוב או להתקשר למוקד במספר כוכבית 8298 או בווטסאפ: 052-468-3927 . נשמח לדבר איתך, ולחשוב על כיוונים שיתאימו לאותה חברה שאתה דואג לה!

בהצלחה רבה רבה!

חזק ואמץ,

מוריה

כתבות נוספות