שאל את הרב

האם זה בסדר שאסתכל

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 01/08/19 09:57 כט בתמוז התשעט

שאלה

שלום רב,

1.אני נמצא במצב של התחזקות אבל גם נפילות בפגם הברית,

אני חי בסביבה חילונית שמדרבנת לפגום בברית, בנות שהולכות חצי ערומות סלח לי על התיאור.

יש לי מצבים שאני עובר ברחוב ורואה נשים מתוך עניין להכיר, אני מכיר את המשפט"ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עינכם.." , אבל אני אומר לעצמי ומבקש מהקב"ה שכשאמצא חברה אני אפסיק להסתכל כרגע אני חייב, אני גם כל פעם מסיט את הראש כשאני מסתכל אבל איך אפשר לא להסתכל אם אני מחפש חברה, האם זה בסדר שאסתכל.

2.אני באמת מנסה לשמור ואפילו שאני יודע את החשיבות של פגם הברית עדיין אני נופל,לחזור בתשובה עם כיפה ושבת כרגע אני לא יכול אבל לנסות לעזוב את החטא אני חושב שאני מסוגל, מה לעשות,אני צוחק עצוב ונזכר שינסתי לשמור שלחתי לחברים בווצאפ סרטונים של רבנים על מה הערך של שמירת הברית והם חילונים והם שאלו אותי אתה חוזר בתשובה עכשיו נהיית רב? כל מיני כאלה. מה שמעציב אותי זה שאני שולח להם את הסרטונים של מה הנזק של פגם הברית אבל למעשה אני ששולח להם נופל בזה שוב.

3.האם תיקון הכללי עוזר לתקן את פגם הברית, ואם כן כל כמה זמן אפשר לקרוא אותו.

תשובה

בס"ד

שלום רב,

נראה לי שהשאלה שלך יכולה ללמד אותך על המצב המורכב שאתה נמצא בו.

התשובה שלי היא שאתה חייב לצאת מהמצב המבולבל למציאות יותר ברורה ומסודרת.

אצטט מדבריך ואסביר לך. אתה כותב: "כשאמצא חברה אני אפסיק להסתכל, כרגע אני חייב" - התיאור הזה איננו אמת פנימית טהורה אלא עצת היצר הרע שלך.

היצר הרע החליט שאתה 'צריך חברה'. היצר הטוב יודע שאתה צריך בת-זוג-להתחתן-אתה ולא חברה-לבלות-אתה.

היצר הרע החליט שתחפש ברחוב מתוך התבוננות בבחורות לא צנועות. היצר הטוב יודע שיש דרכים הרבה יותר נכונות למצוא בת זוג: לבקש מחברים-מכרים שיכירו לך צעירה דתית, להיכנס לאתרי היכרויות של ציבור דתי, להיות במקומות בהם יש צעירות שלבושות צנוע (אתה יכול להתנדב במסגרות דתיות כמו: זכרון מנחם; יד שרה; קו לחיים).

היצר הרע דוחף אותך לנסות להשפיע על אחרים: "שלחתי לחברים בווצאפ סרטונים של רבנים" כאילו בזה תבטא את ההתחזקות שלך. החברים שלך בצדק שואלים אותך אם נהיית רב...

עליך להיות מודע לכך שאורח החיים שלך לא מתאים לרצון אמיתי(!!!) לשמור ברית. בכל הספרים, ובכל שעורי הרבנים, ברור ששמירת ברית, מתחילה ב-'שמירת עיניים' חד משמעית. התרחקות מכל כיעור. אי אפשר לשמור ברית כשמדליקים ומלהיטים את היצרים.

מי שרוצה לשמור ברית, לא מחפש חברה. מי שרוצה לשמור ברית, מחפש 'כלה' - צעירה להתחתן אתה ולהקים משפחה.

מי שרוצה לשמור ברית מקפיד על - 'לא תתורו', ממעט להסתובב במקומות לא צנועים. בכל מקרה עושה כל מאמץ בשמירת העיניים!

מי שרוצה לשמור ברית, לא מטיף לאחרים, הוא מבין שאת כל הכוח של שמירת הברית הוא צריך לגייס כדי לשמור על עצמו.

'תיקון כללי' = כשמו כן הוא: מתקן הכל. וודאי מועיל לשמירת ברית.

אדם שרוצה תיקון חייב להחליט על התרחקות מהקלקול. 'טובל ושרץ בידו' מתאר אדם שנכנס למקווה כדי להיטהר, ואוחז טומאה בידו. הוא לעולם הוא לא יצא טהור, מפני שברגע שהוא יוצא מהמים השרץ שוב מטמא אותו.

תיקון כללי הוא כמו מקווה - הוא מתקן ומטהר את החוטא, אבל הוא מועיל למי שהשליך את השרץ = החטא, מי שחפץ בכל ליבו ופועל בכל כוחו כדי להתרחק מתקלה ועוון. שמירת העיניים היא השרץ. קשה לבקש תיקון כללי כשאין רצון לשמירת עיניים.

בהצלחה!!!

כתבות נוספות