שאל את הרב

תגובה..

חדשות כיפה הרב שי פירון 27/06/02 03:52 יז בתמוז התשסב

שאלה

שלום,

קראתי את הדברים שכתבת לגבי נישואים ליותר מאישה אחת...

כתבת שלמעשה מבחינה הלכתית מותר, אך זה לא הופך את המעשה לרצוי, ראוי, נכון וכו'-

אלא מי שלוקח את ההלכה כפשוטה ומתיר לעצמו הוא כנבל ברשות התורה, ובמקרה זה לא צריך להתייחס להגדרה ההלכתית גרידא.

אבל, האם איננו מאמינים שההגדרה ההלכתית נקבעה על פי המוסר?!

תשובה

ב"ה


שלום לך

שאלתך היא שאלה נפלאה. אכן,יש שני מעגלי חיים, האחד הוא מעגל משפטי העוסק בבעיות השוליים או בפתיחה הרחבה ביותר של ציר החיים. הרי בזמן האבות, מצינו מצב שבו לאיש אחד היו יותר מאישה אחת. זה נבע מסגנון החיים. אינני יודע מה היה שונה אז. האם הם ידעו לבטא אהבה כפי שאין אנו מסוגלים לחלום, מה שאפשר להם סוג אחר של קשרים או שמא כל מערכת החיים שלהם היתה שונה ולכן הצפיות הזוגיות היו שונות, מה שמייחד את מערכת היחסים שבין האבות והאמהות לעומת המקרים האחרים באותה תקופה.
לכן, קשה לי לחלק ציונים אבל ברור לי שיש שוליים ואפשרויות רחבות.
אחרי הקומה המשפטית יש לבחון את המוסר הנחי ביחס לתקופה בה אנו חיים. קריטריון זה מונע ממני לבחון בעין סלחנית מערכת יחסים שבין גבר אחד ליותר משתי נשים.

ובכלל, עצם העלאת השאלה הפריע לי עד למאוד. אני רואה בעצם התחושה חולניות, טירוף וחוסר הבנה מהותי בטהרת הקשר שבין איש לאישה.


בברכה,

שי

כתבות נוספות