שאל את הרב

תגובה לאמונה - הדרכה בבני עקיבא

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 30/01/02 11:14 יז בשבט התשסב

שאלה

רציתי להגיב לנערה ששאלה לגבי כניסה להדרכה ואמונה, אבל אין לכם באתר אפשרות תגובה, ולכן אני שולחת אותה דרך כאן- ואם אפשר להפנות אותה אל השואלת, אני אשמח...

רק רציתי להגיד לך שאת לא צריכה לדאוג. אני מדריכה של שבט עמיצור, ובסוף השנה אנחנו מכניסות להדרכה מספר מסויים של בנות מתוך השבט. לי דווקא נראה שאת אמיתית עם עצמך ביחס לרצון להתחזק ולעשות את זה בצניעות ולא בהפגנתיות, אבל גם רוצה, ובצדק, שיעריכו אותך ויתנו לך להיכנס להדרכה כמו שלדעתך מגיע לך. אני חושבת שזה מובן וטבעי.

אני רוצה לעודד אותך- אל תדאגי! בתור מדריכה של בנות בגילך אני יכולה לומר לך שמדריכה רואה לפעמים הרבה יותר ממש שנדמה לחניכות. גם כשהכניסו אותי להדרכה, המדריכות שלי ישבו איתי והסבירו לי למה הכניסו אותי דווקא לשבט גדול ודווקא עם השותפה המסויימת, והתפלאתי מאיפה הן מכירות אותי כל כך לעומק?! לא היה לי שמץ של מושג שאני מקרינה כל כך הרבה מעצמי החוצה. אבל עכשיו כמדריכה אני יכולה לומר שזה באמת כך. מדריכה שבאה מבחוץ, ומסתכלת על השבט מבחוץ, יכולה לפעמים לזהות הרבה יותר מאשר חברות קרובות. מדריכה שמה לב לדברים הקטנים שכל בת ובת עושה, וקשה מאוד לרמות בזה. אם את באמת רוצה להתחזק, ובאמת מקיימת מצוות באמונה ואהבה- זה כבר מוקרן החוצה.

כמובן שזה לא אומר שבהכרח יכניסו אותך להדרכה, אבל יש לך סיכוי בדיוק כמו לכולן. כרגע, במקום להתעסק כל כך הרבה בשאלת הכניסה להדרכה, תנסי בכנות לחשוב- לאיזה סוג של בנות מגיע להיכנס להדרכה? איזו דמות צריכה להיות למדריכה? מה את צריכה לשפר כדי להיות ראויה לתפקיד?

וכמובן, לזכור שהדרכה בבני עקיבא זה כלי. זו אפשרות שנתנה לך לחנך את הדור הבא, להעביר להם משהו מעצמך. הדרכה זה לא רק צ'ופרים וערבים באמצע השבוע, זה הרבה יותר מזה. זה לא שתוכלי לנשום לרווחה ברגע שיודיעו לך שנכנסת. להיפך. זה לא העיקר! העיקר הוא שתהיה לך אישיות, שיהיה לך תוכן שאותו תוכלי להעביר ואיתו תפעלי כמדריכה. ברגע שתעבדי על עצמך בכנות, ותרצי להיות אדם שראוי להיות מדריך בבני עקיבא (מה שהיום נלקח לפעמים כמשחק ילדים, וזה לא צריך להיות כך)- ממילא תקריני את זה החוצה ובע"ה יבחרו בך.

המון ב"הצלחה!

(וסתם אם מתחשק לך להיות נחמדה, את מוזמנת לשלוח אלי אי-מייל ולספר לי אם הכניסו אותך בסוף: armonix@bezequnt.net.il ובכלל, אם תצטרכי עזרה, אני אשמח

תשובה

בס"ד

תודה רבה למגיבה.
אשלח את התגובה שלך לבת ששאלה.
אני בטוח שזה יעזור לה מאוד

כתבות נוספות