שאל את הרב

שמירת נגיעה לאחר האירוסין

חדשות כיפה חברים מקשיבים 29/12/01 18:47 יד בטבת התשסב

שאלה

שלום. פעם בתקופה מסוימת שמרתי נגיעה רק בגלל החברה ואחר כך הבנתי למה. זה לא שאני לא מבינה למה צריך, כי אני כן מבינה....

אחרי כמה זמן הכרתי מישהו באופן רציני שממנו שמרתי נגיעה למשך תקופה מסוימת כי הבנתי שבכל זאת הרגשות יכולים להתערבב בגלל הנגיעה...

הקשר שלי נותק עם אותו בן אדם וחזר רק לאחר כמה חודשים לאחר שהסברתי לו גם למה עשיתי את זה. כיום אנחנו ידידים טובים ואין לי שום בעיה לגעת בו בחיבוק או נשיקה על הלחי, כי לא יהיה לי קשר רציני עם אותו אחד...

אני מבינה למה צריך לשמור נגיעה גם אם לא בגלל הסיבה שכתובה בהלכה- אלא בגלל ההגיון שבדבר!!!!!!

אבל אני לא מסכימה עם זה שצריך לשמור עד אחרי החתונה.....

אני מאמינה שאם פתאום מתחילים לגעת במישהו....הקשר יכול להתפוצץ!!!!

זה צריך לבוא בהדרגה...ולא בבום אחרי החתונה!

חשוב לי שתאמרו לי מה דעתכם!!!

תודה.

תשובה

שלום וברכה !
ראשית צריך שיהיה ברור : איסור נגיעה הוא איסור ברור ומוחלט, בין מן התורה ובין מדברי חכמינו זכרונם לברכה, ואין בו שום חילוקים. אחרי שדבר זה מבואר יש מקום כמובן לגשת ולנסות לברר מה עומד מאחורי שיקולי התורה – הקב"ה, וחכמינו ז"ל, בבואם לאסור כל נגיעה וכל קירבה בין שני המינים לפני עמידתם בחופה.
כמו שכבר ציינת – לנגיעה יש כוח ועוצמה בלתי רגילים ביצירת חיבור בין שני המינים עד כדי ערפול שכל ורגש, וגם אדם שכלי ביותר עלול מתוך נפילה לקשר גופני ואפי' במגע קל לאבד את שיקוליו הרציונליים, ולהסחף לאיזושהי חוויה נעימה ומושכת שאחריתה עלול להיות רעה ומרה. לעומת זאת מערכת יחסים בין המינים [שאין לה שום היתר אלא אם כן היא מובילה לחיי נישואין !!!] המושתת רק על בירור שכלי ומקיף על ההתאמה בין שני הצדדים, ובירור רגשי האם יש משיכה רגשית, הוא המפתח לחיי נישואין מאושרים במשך עשרות שנים ביחד.
איסור הנגיעה הוא אפי' לאחר שהחליטו בני הזוג להתחתן משום שבעצם אין עדיין מחויבות אמיתית גם לאחר שידוכין (אירוסין קוראים לזה בימנו), ולכן כל יצירת מגע בשלב הזה הוא גם כן מסמא את העיניים מלראות את הזולת בעיניים אמיתיות וחדות. וגם בגלל שברור שאם נניח יבואו רבני ישראל ויחליטו להתיר נגיעה לאחר אירוסין (דבר שהוא בלתי אפשרי, כמובן) הרי כל ילד יודע שנתחיל לשמוע על עשרות ומאות אירוסין כל יום (וגם עשרות ומאות ביטולי אירוסין שבוע לאחר מכן…)

לגבי מה שכתבת שאת מאמינה שאם פתאום (בלי הדרגתיות) מתחילים לגעת במשהו "הקשר יכול להתפוצץ".
הרי אמונה זה דבר שצריך להתבסס גם במציאות אז בבקשה תשאלי את חברותייך/קרובותייך שכן החליטו והצליחו לשמור על המגע האסור עד החתונה, מה הן אומרות על כך. אנו יכולים לחסוך לך את ההליכה לחברותייך ולספר לך שאין שום פיצוץ, אלא בדיוק להפך! אין דבר יותר מרגש ומיוחד במגע שמתחיל רק אחרי החתונה וזהו המגע הראשוני והיפה ביותר שיכול להיות [ולא כמו כל מיני השוואות הצצות בראש כל אדם שחווה קשר/ים מוקדמ/ים לפני נישואין שזהו אסון גדול שיודה בו כל אדם הדובר אמת בלבבו] .
להשלמת התמונה עייני בתשובה שלנו על איסור נגיעה בכתובת:
https://www.kipa.co.il/noar/q.asp?id=1939.

בברכת חיים טהורים ואמיתיים
אילן , חברים מקשיבים

כתבות נוספות