שאל את הרב

שמירת העינים 2

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 11/10/02 15:59 ה בחשון התשסג

שאלה

כבוד הרב שלום

בקשר ל

https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=13831

רציתי לשאול, אני מבין את הכוונה שלך, קראתי עוד הרבה בשו"ת בנושא (תשובות שלך), אבל אני רוצה להגיד וסליחה אם זה נשמע פוגע, זאת לא הכוונה שלי, אבל נראה לי שאתה כותב על מציאות אחת שאתה חי בה בעוד אנחנו, הנוער, חיים במציאות אחרת:

יש הרבה מאיתנו שלא יכולים להסתגר, שלא יכולים ליצור לעצמם מצב של בועה, שנולדים בתוך חברה שהיא דתית אבל גם פתוחה לעולם חילוני אחר.

אז אני רוצה לשאול

אולי יש אנשים כמוך שכל הכבוד להם והם יכולים לשמור על ההלכה בשו"ע כמו שצריך, אבל המצב היום... די שונה,

אני לא חושב שתשובה של "קשה אבל זה אפשרי" עונה לשאלה שלי, אני פשוט חושב שאנחנו במצב מאוד מסובך שסותר קצת את מה שכתוב בשו"ע

הרבה מהנוער הולך לבנ"ע, למד"א, לצופים וכו', להרבה תנועות מעורבות, ולמה? אנחנו במצב מאוד קשה לדעתי...

אשמח לשמוע את תגובתך

בתודה

אריה

תשובה

בס"ד

אם אתה הולך לבנ"ע, למד"א, לצופים וכו', להרבה תנועות מעורבות, ובגלל זה אתה לא יכול לשמור על השולחן ערוך - אל תלך.
רק בדוק בבקשה שבשעה שאתה לא הולך לשם - אתה לא עובר על מצוות אחרות של השו"ע.

אני חושב שאפשר לשמור על מצוות השלחן ערוך. המצות שנתן אלוקים ניתנו לעולם שלנו ולא לאנשים על המאדים. הם ניתנו לכלל ישראל ולא רק לרבנים. הם ניתנו לחברה הציונים ולא רק לחרדים. ואני מכיר הרבה חברה ציונים רצינים שמקיימים את כל ההלכות בשולחן ערוך. אם מישהו לא מקיים שלא יאמר "אי אפשר".

זה לא נכון. אפשר ואפשר - רק אולי אתה שם את עצמך במציאות בלתי אפשרית.
אולי אתה מוותר לעצמך בנסיון הראשון ואתה לא יכול אחר כך לעמוד בנסיון השני.
אולי אתה מוותר לעצמך מראש באומרך "אנחנו במצב מאוד מסובך שסותר קצת את מה שכתוב בשו"ע".

אגב - כל מה שאתה כותב כאן לא מחייב סגירות לעולם החילוני כלל. הוא מחייב רק סייגים וכללי התנהגות.

כתבות נוספות