שאל את הרב

שירות צבאי על פי הלכה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 31/12/01 16:31 טז בטבת התשסב

שאלה

שלום !

שמי אופיר, ואני חוזר בתשובה בן 17. חזרתי לפני חצי שנה בערך. עד לא מזמן הייתי משוכנע שמקומי בישיבה, אלא שהחלטתי לדחות הישיבה - ולהתגייס, לאחרונה.

אני מודאג מ" יובש רוחני ". בצבא. רציתי לדעת -האם ישנם שיעור תורה בצבא ? האם ניתן להתפלל בקביעות ? האם הכשרות מוקפדת ? וכו'.... האם למעשה הצבא לא יפריע לי לנהל אורח-חיים דתי ?

אינני יודע אם זה רלוונטי לגבי התשובה, אך ככל הנראה אתגייס למודיעין ב"ה.

בתודה,

אופיר.

תשובה

בס"ד
לאופיר שלום

המצב בצבא הוא מאוד מורכב מצד אחד השירות בצבא הוא מצוה גדולה. הצלת חיים, כיבוש הארץ, ובכלל יש בזה שותפות בבנין מלכות ישראל וזה חלק בגאולה. מצד שני אי אפשר לבנות גאולה וכל מה שהזכרתי בלי עוצמה רוחנית. לכן יש מעדיפים לשרת בצבא ויש בישיבה ויש את שניהם שזה כידוע ההסדר והמכינות וכד'.
אני מאוד הייתי ממליץ לך על שנה של ישיבה לצבור כח ועוצמה להתמודד עם המשימות של הצבא שדורשות כח רב. גם המשימות הצבאיות וגם המשימות הרוחניות שהצבת לעצמך.
הצבא כעקרון נותו את כל האפשרות לשמור מצוות. אם כי בדרך כלל אין שם "רשת שיעורי תורה". בשטח יש לפעמים בעיות עם מפקדים ברמה נמוכה שלא בדיוק יודעים את החשיבות של שמירת המצוות ולאתמיד יודעים את הפקודות או שחושבים שמצוה לזלזל בהם. אל תבהל. אלה בדרך כלל הזוטרים שבניהם ואם תעמוד על שלך הם יעמדו מהר מאוד במקומם ויבקשו ממך "סליחה" (מנסיון). אבל ברוב גדול של מקרים המצב הוא הפוך אין בעיה בקיום מצוות.
הבעיה הגדולה שאני חושש שתצטרך להתמודד עימה בחיל שבחרת בו היא עבודה עם בנות. זה ממש לא קל וכמעט לא אפשרי לשמור על דרישות הצניעות והנקיון המוסרי בשיררות משותף עם בנות. וחבל להשחית את המידות בזמן השירות הצבאי. כאן הצבא לא הולך לקראתך בגלל אידאות מוטעות (ולדעתי מטופשות) של שיוון נשים על ידי כך שיתנו להם נשק ביד והן יהרגו אנשים אחרים. כך לדעתן יווצר שיוין בן גברים לנשים.
אפסות הדעה הזאת לא פותרת לך את הבעיה. ולכן אתה תבקש ותדרוש שיציבו אותך ביחידה שבה אין בנות או ביחידת עם חיילי הסדר. אינני יודע אם יוכלו לשלב אותך עם הסדרניקים. אבל כדאי לנסות בכל מקרה זכותך וחובתך שלא לשרת עם בצמידות עם בנות. לכבודן ולכבודך.

לגבי שיעורי תורה יש היום הרבה קלטות של שיעורים שתוכל לשמוע, יש שיעורים בערוצי הקודש, יש ספרים, יש ויש ויש רק צריך למצוא

בהצלחה

כתבות נוספות