שאל את הרב

קשר עם אשה לצורך עזרה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 24/03/02 17:43 יא בניסן התשסב

שאלה

אם יש מישהי שאני מכיר כבר מאז שהייתי ילד קטן (אני בן 16),והיא עוזרת לי להתגבר על משברים, ועונה לי על שאלות והיא יודעת הרבה דברים שאחרים לא יודעים, יש עם זה בעיה שנמשיך את הקשר? כי אחרת לא יהיה מי שיעזור לי!

תשובה

שלום לך,
כל הכבוד למי שעוזרת לך ובזכותה אתה מתקדם. היא עושה דבר נפלא. מובן שאדם צריך מישהו שיעזור לו, ואינו יכול להישאר בלי אף-אחד עם הקשיים שלו.
לא כתבת בדבריך בת כמה היא. האם זו אשה מבוגרת ונשואה, והקשר הוא לא אינטימי ואישי, ואז זו לא בעיה (בדומה קצת למטפל מקצועי, אע"פ שכמובן כאן לא מדובר על דבר כזה). או שמדובר על קשר אישי, ובפרט אם היא צעירה ויכולה להיווצר אצלך כלפיה קשר נפשי או משיכה, שאז יכולה להיות בזה בעיה. כי למרות שיש חשיבות גדולה לקשר ביניכם, כמו שכתבתי בהתחלה, אבל יש גם בעיה כי הקשר האישי והנפשי שצריך להיות לאדם עם אישה – זה רק עם אשתו, שבין בעל לאישה יש קשר עמוק ועצום מכל הבחינות. וגם עלולים להגיע לכל מיני איסורים אחרים, כמו יחוד, נגיעה, חיבוק וכדומה.
לכן, אם מדובר בקשר אישי, צריך לחשוב על פתרון, אולי יש מישהו שיוכל לעזור לך במקומה. כדאי להתיעץ בנושא זה עם אנשים שיותר קרובים אליך. אולי גם יש רב שמכיר אותך אישית ואתה יכול לדבר איתו (אל תתבייש...) שיוכל לתת לך עצה והדרכה טובה. אם לא תמצא תוכל לפנות אלינו שוב עם יותר פרטים.
בהצלחה רבה,
יונתן, חברים מקשיבים

כתבות נוספות