שאל את הרב

צירוף חילוני למנין, פסק כמו ראש ישיבה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 26/04/02 03:49 יד באייר התשסב

שאלה

לכבוד הרב שלום

1 האם מותר לצרף למנין אדם שמחלל שבת בפהרסיה כשזה בשביל לקרב אותו לדוג' במד"א יש חבר'ה חילונים שהחבר'ה הדתיים מקרבים אותם ולכן מצרפים אותם למנין האם טוב לעשות כך?

2 בקיצור שהוצאתם הרב מרדכי אליהו אומר שלענין הליכה בלי כיסוי ראש מותר ללכת עם יד על הראש רציתי לשאול אם הכונה ליד של מישהו אחר או אפילו יד שלך?

3 האם מותר לי לקרא חומר של הנצרות כדי ללמוד ולדעת להשיב על הדברים?

4 ראיתי שאסור לזרוק דפים שכתוב עליהם שם ה' או משהו דומה האם דף שכתוב בס"ד גם אסור לזרוק?

5 אחי שאל את הרב מרדכי אליהו בקשר לשנה הבאה בישיבה הרב אמר שאני צריך לפסוק לפי ראש הישיבה שלי בשנה הבאה הבעיה שקשה לי לשנות הרבה דברים שהתרגלתי לדוגמ' שמעתי שהרב ,,,אומר שגם היחיד צריך להתפלל בנוסח המקום (בישיבה זה ספרד) ועוד פסקים שונים. הרב אומר לתלמידים שהוא מוחל על כבודו ולא חיבים לפסוק כמוהו רציתי לשאול אם עדיין אני חייב לפסוק כמוהו? (שאלתי את זה את הרב מרדכי אליהו בפקס אבל הוא לא ענה לי הרבה זמן ואני רוצה לדבר עם הרב טל בקרוב) למרות שאמרו לי שזה לא שיקול בשביל לא ללכת לישיבה עדיין זה מאד מפריע לי הברירה היחידה זה מצפה יריחו אבל אני מאד רוצה ללמוד בתורת החיים מה הרב מציע?

תשובה

בס"ד

1- אם החילוני בא מרצון - מותר, כי יש בזה תשובה. אם הוא בא כדי לעשות לכם טובה - זה נחמד בהחלט כדאי שיבוא אבל הוא לא מצטרף למנין.

2-אפילו שלך.

3- מותר. ויש מחמירים ותבוא עליהם ברכה.

4- שאלתי את הרב אבא ואמר לי שכוונתו לנהוג כמו ראש הישיבה רק בדברים שבפרהסיה ולא בדברים שאתה נוהג בבית או אפילו בישיבה עצמה בינך לבין עצמך כמו נוסח התפילה וכד'.

כתבות נוספות