שאל את הרב

צבא, ישיבה ציונית או חרדית

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 05/05/02 04:58 כג באייר התשסב

שאלה

בס"ד

לכבוד הרב שלום

1 רציתי לשאול את כבוד הרב מה דעתו על ישיבות שחורות כלומר שמעתי כי בישיבות הליטאיות השחורות רמת הלימוד הרבה יותר גבוהה בבחינת לימוד הגמרא עיון ובקיאות לכן רציתי להתיעץ עם כבוד הרב האם כדאי ללכת לישיבה כזאת כמה זמן (בין שנה לשלוש שנים) כדי לקבל את הכלים שהם מקנים בלימוד הגמרא שעליו הם שמים את הדגש ולאחר מכן ללכת לישיבה "לבנה" ולקבל את מה שמקנים שם.

2 רציתי לשאול את הרב מה דעתו על צורת השילוב של צבא וישיבה כלומר כמה זמן צריך ללכת לצבא האם עדיף צבא 3 שנים שנה וחצי וכו'

תשובה

בס"ד

1- יש היום הרבה ישיבות "לבנות" שבהם הלימוד הוא ממש ממש רציני, לא פחות מישיבות חרדיות. וגם בכל ישיבה וישיבה יש שיעורים שונים וחברותות שונות ואי אפשר ללמוד מאחד לשני.
עוד דע לך כי הנושאים הציונים הם לא נושאים פוליטים שוליים אלא נושאים אמונים מרכזים ביותר באמונה ובתפילה ואי אפשר לדחות אותם לתקופה יותר מאוחרת. הם חשובים מאוד.
אם אחרי כל זאת לא מצאת ישיבה כלבבך, (וקשה לומר שלא תמצא כי יש הרבה) אם לא מצאת אתה יכול ללכת לשמוע שם את השיעורים הכבדים כתלמיד אורח.

2- "הסדר" - הוא הדרך המתאימה לרוב השואלים. אבל יש כאלה שמתאים להם ההסדר של חצי שנה צבא ואחר כך ישיבה. במיוחד לאלה שרוצים להקדיש את עמ=צמם ללימוד. ויש כאלו מתאימים לקדם צבאית.
קשה לתת תשובה כזו באינטרנט בלי להכיר את השואל או את השואלים. לכן כדאי להתיעץ עם רב שמכיר אותך ומכיר את הדרכים השונות להתגיס לצבא.

כתבות נוספות