שאל את הרב

''פגיעה בברית''

חדשות כיפה הרב אייל קרים 12/09/02 21:54 ו בתשרי התשסג

שאלה

הנני פונה אליך מפאת דחיפות תשובתך לפני יום הדין ומאחר וטרם קיבלתי תשובה לשאלתי זו.

הנני בן 19 המשרת בצבא סדיר בוגר ישיבה תיכונית ומזה שנתיים שאחת לכמה חודשים הולך ליצאניות. אני מרגיש כמו אלכוהליסט מה עוד שאני בטוח שאם רק בעז"ה יהיה לי הזכות, אקים בית יהודי דתי כשר וטהור אני מרגיש חולה, נפשית וחברתית ומרגיש שכל מטרתי בחטא זה הינו רצון לחום ואהבה,

אנא עזור לי בדחיפות מעל אתר זה

תשובה

שלום רב

צר לי שראיתי את שאלתך רק למחרת יוהכ"פ, וע"כ הנני מזדרז להשיבך.
שני דברים עליך לזכור: ראשית, גם אלכוהוליסט יכול להיגמל, אף שהדבר קשה מאוד, וכן אתה. הניסיון הקשה שפוקד אותך, כמו כל ניסיון אחר, אינו בתחום היכולת אלא בתחום הרצון. וכשהקב"ה מצווה את אברהם לעקוד את בנו, הניסיון אינו אם אברהם יוכל להניף את המאכלת על צוואר בנו, אלא האם לאברהם ישנו רצון להשכים בבוקר ולצעוד אל פסגת הר המוריה. לא תמיד יש לאדם את כוחות הנפש והגוף לעמוד בניסיונות, ובפרט בניסיון קשה שכזה בו אתה שקוע. אף-על-פי-כן, עליך להתמלא שמחה גם בכל פעם שאתה נכשל ,מכך שיש בך רצון להצליח בפעם הבאה, ולא לאפשר לגלי הייאוש להציף את נפשך עד כדי מחיקת אישיותך. עבודה זו קשה היא, אך מאידך כניסה למצב של דיכאון יגרור אחריו נפילה נוספת, ולכן יש לומר לייצר: נכון, נכשלתי! אך בפעם הבאה אצליח.
שנית, עליך להיות קשור לתלמיד חכם עימו תוכל לשוחח וממנו תוכל לשאוב הדרכה שתסייע לך גם בתחום זה. אם אין לך אדם כזה שהינך מכיר, תוכל להתקשר גם אלי הדל. 02-6261362.

בברכה
גמח"ט
אייל קרים

כתבות נוספות