שאל את הרב

עלייה להר הבית

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 20/08/03 03:39 כב באב התשסג

שאלה

כבוד הרב,

שמעתי עכשיו בחדשות בפתחו את הר הבית ליהודים והייתי מאוד רוצה לעלות למקום קדוש זה, השאלה שלי היא האם דווקא בגלל שהוא כ"כ קדוש אסור לעלות או שמותר ואם מותר מה צריך לעשות.

נ.ב. אשמח אם תפנה אותי לספרים העוסקים בעניין

תודה רבה

תשובה


בס"ד
אע"פ שרצוני עז לעלות להר הבית אני לא עולה אליו כיון שרוב חכמי ישראל אינם שלמים עם זה וחוששים מהתקלה שתצא מזה מאוד.

ושמעתי ממו"ר אבי כי היה ראוי לבנות בית כנסת על ההר. ללמד אותנו ואת כל מי שצריך לשמוע כי לא ותרנו על ההר תמורת הכותל המערבי. לא ולא – אנחנו מתפללים לבנין בית המקדש במהרה בימינו.

ועוד אומר לך כי אם מישהו מחכמי ישראל ישאל לדעתי – אומר לו כדעת אבי שליט"א כי צריך לעלות להר ולתחום בסייגים את המקום שאליו מותר לעלות.
אבל זה חייב להיות ברור כי בית המקדש אינו מקום שצריך סביבו ליצר מחלוקות בעם ישראל. זה המקום צריך להיות מתוך אחדות ושלמות של כלל ישראל. סוף סוף כתיב על הבית (מלכים א פרק ו ז) "וְהַבַּיִת בְּהִבָּנֹתוֹ אֶבֶן שְׁלֵמָה מַסָּע נִבְנָה וּמַקָּבוֹת וְהַגַּרְזֶן כָּל כְּלִי בַרְזֶל לֹא נִשְׁמַע בַּבַּיִת בְּהִבָּנֹתוֹ":

ובשלב השני כל העולם כולו ישמח במקום הזה ולא יהיה על אפו וחמתו אלא לרצונו המלא, כמו שהיה בימי שלמה: כמובא בספר מלכים א פרק ה
(א) וּשְׁלֹמֹה הָיָה מוֹשֵׁל בְּכָל הַמַּמְלָכוֹת מִן הַנָּהָר אֶרֶץ פְּלִשְׁתִּים וְעַד גְּבוּל מִצְרָיִם מַגִּשִׁים מִנְחָה וְעֹבְדִים אֶת שְׁלֹמֹה כָּל יְמֵי חַיָּיו:,,,, (ד) כִּי הוּא רֹדֶה בְּכָל עֵבֶר הַנָּהָר מִתִּפְסַח וְעַד עַזָּה בְּכָל מַלְכֵי עֵבֶר הַנָּהָר וְשָׁלוֹם הָיָה לוֹ מִכָּל עֲבָדָיו מִסָּבִיב: (ה) וַיֵּשֶׁב יְהוּדָה וְיִשְׂרָאֵל לָבֶטַח אִישׁ תַּחַת גַּפְנוֹ וְתַחַת תְּאֵנָתוֹ מִדָּן וְעַד בְּאֵר שָׁבַע כֹּל יְמֵי שְׁלֹמֹה:,,,(ט) וַיִּתֵּן אֱלֹהִים חָכְמָה לִשְׁלֹמֹה וּתְבוּנָה הַרְבֵּה מְאֹד וְרֹחַב לֵב כַּחוֹל אֲשֶׁר עַל שְׂפַת הַיָּם: (י) וַתֵּרֶב חָכְמַת שְׁלֹמֹה מֵחָכְמַת כָּל בְּנֵי קֶדֶם וּמִכֹּל חָכְמַת מִצְרָיִם:,,,,,(יד) וַיָּבֹאוּ מִכָּל הָעַמִּים לִשְׁמֹעַ אֵת חָכְמַת שְׁלֹמֹה מֵאֵת כָּל מַלְכֵי הָאָרֶץ אֲשֶׁר שָׁמְעוּ אֶת חָכְמָתוֹ:

השיבנו ה' אליך ונשובה – חדש ימינו כקדם!!

כתבות נוספות