שאל את הרב

נישואים - האם אני צעיר מדי?

חדשות כיפה הרב שי פירון 07/01/02 06:27 כג בטבת התשסב

שאלה

בס"ד

שלום לכבוד הרב.

אני בחור דתי בן 20 המשרת בצבא (סדיר, לא הסדר).

רציתי לדעת האם ראוי שאתחיל לחפש בשלב זה בחיי קשר רציני לנישאוים או לא?

אני יודע שיש הרבה רבנים שאומרים (אני מניח שהם מתבססים על דברי הגמרא), שאדם שהוא בן 20 ועוד לא מצא אשה, חי בחטא... האם הדבר רלוונטי גם לימינו, והאם זה רלוונטי אליי?

לאחרונה יש לי כל מיני התלבטויות לגבי נישואים:

האם כדי שאחפש קשר רציני, ואתחתן בקרוב, או האם כדאי שאסיים את השירות הצבאי (שזה בערך בעוד שנתיים, היות והתגייסתי מאוחר), אמצא עבודה, ואבסס את עצמי, ורק אז להתחיל לחפש??

מבחינה נפשית, אינ חושב שאני מוכן לחתונה, למרות שהורי אומרים שאני עדיין צעיר, ושאין לי מה למהר (הם אומרים שלהתחתן בגיל 24-25 זה טוב, אבל לא לפני...). עוד עניין הוא הפרנסה: כל עוד אני בצבא סדיר, אין לי הכנסה מספקת כדי להקים משפחה, למרות ששמעתי שיש עזרה כספית כלשהי מהצבא למי שמתחתן.

מה היית מיעץ לבחור כמוני, ולבחורים דתיים אחרים הנמצאים באמצע שירות צבאי?

בתודה, עמית.

תשובה

ב"ה

עמית,

ברכת ה' עליך!

קצת קשה לענות על שאלה זו מבלי להכיר אותך, את הרקע שלך, את ההתמודדויות האישיות שאיתם אתה מתמודד, היכן אתה משרת וכו'.
ברמה העקרוהית, אם אין אילוץ כגון קשר מתמשך וכו', אני לא בטוח שתקופת הצבא היא זו המתאימה לנישואין. שהרי נישואין זוקקים רוך וחום ורגישות ועדינות גדוה. אני לא בטוח שהשהות בצבא מהווה הכנה ראויה לתנאים אלה. ובעיקר שראוי לקיים אחר כך את המצווה של "נקי יהיה לביתו". לפעמים אין ברירה אבל להכניס את עצמך למצב זה?!
ובכלל, כדאי לסיים את הצבא ולפני היציאה לחיים ללמוד עוד קצת בישיבה כדי להטעין את עצמך במטען משמעותי לקראת החיים.
לפעמים, הרווקות בתוך הצבא מקשה על ההתמודדות הדתית. בעיקר למי שנמצא בצבא רגיל. אבל גם אז יש לשקול בכובד ראש. לא מתחתנים כדי לפתור בעיות...


בברכה,

שי

כתבות נוספות